جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
انصاری

حجت الاسلام انصاری از برگزاری یازدهمین جشنواره مطبوعات استان، نمایشگاه بزرگ کتاب استان و هفته کتاب وکتابخوانی و جشنواره تئاتر استان در آبان ماه خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام محمد علی انصاری، پیش از ظهر امروز صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون چند رویداد مهم فرهنگی در اصفهان اظهار کرد:آبان ماه هرساله برنامه های متعدد فرهنگی به میزبانی اصفهان پیش بینی شده است که اختتامیه جشنواره مطبوعات و خبرگزاری ها، نمایشگاه بزرگ کتاب اصفهان و جشنواره تئاتر استان و هفته کتاب وکتابخوانی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت رسانه ها ونقش مطبوعات درتوسعه فرهنگی کشورها در طول تاریخ گفت: رسانه ها نیز چون دیگر بخش های جامعه نیاز به بازبینی و آموزشی و ارتقا دارند و اگر رسانه ها خوب نقش آفرینی کند در روند زندگی جامعه اهمیت دارد.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: جشنواره ها می توانند میدان خوبی برای تقدیر و تجلیل از زحمات افراد اهالی فرهنگ در طول سال باشند همچنین ایجاد انگیزه برای اهالی رسانه، ایجاد میدانی برای بروز توانمندی های اهالی رسانه وایجاد همدلی بین اهالی قلم وفکر از دیگر اهداف جشنواره است.

حجت الاسلام انصاری ابراز کرد: جشنواره امسال در قیاس با سالهای گذشته به صورت صد درصدی به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی ادامه داد: نگاه به کیفیت کار و کیفی سازی جشنواره و استفاده از توانمندی استان در زمینه داوری وقضاوت از جمله سیاست ها جشنواره است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: شعار جشنواره مطبوعات امسال استان رسانه در گام دوم انقلاب است که در چهار محور حرفه ای وجنبی و موضوعی و ویژه قریب به ۸۰۰اثر در این چهار بخش به دبیرخانه رسیده است و هفته آینده یکشنبه ۱۲ آبان مراسم اختتامیه جشنواره با حضور معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ وارشاد در تالار فرشچیان  برگزار می شود.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب استان، اظهار کرد: علی رعم پیشتازی اصفهان در حوزه های مختلف فرهنگی ولی در عرصه سرانه کتاب مردم اصفهان چون دیگر احاد جامعه کم است، یکی از شاخص های توسعه فرهنگی هر کشور وملتی سرانه کتابخوانی مردم است.

حجت الاسلام انصاری گفت: علی رغم اینکه سال گذشته مشکلات و سختی های متععد اقتصادی گریبان گیر مردم بود ولی نمایشگاه کتاب سال گذشته از نظر رقم خرید کتاب و از لحاظ تعداد حاضرین واستقبال کنندگان از نمایشگاه بسیار آمار قابل قبولی بود.

وی ابراز کرد: نمایشگاه بزرگ کتاب استان از ۱۸ ابان ماه تا ۲۳ آبان ماه  در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان در مساحت  ۴۵۰۰مترمربع فضای محیطی برگزار شود که حدود ۵۰ ناشر وکتاب فروش از استان باهدف رونق بیشتر ناشران استان و ۶۰۰ ناشر از خارج استان اصفهان در نمایشگاه حضور دارند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اذعان کرد: سال گذشته حدود ۹۰هزار عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب عرضه شد و امسال طبق برنامه ریزی بیش از ۱۰۰ هزار عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب  عرضه می شود.

وی تصریح کرد: یک میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان بن کتاب برای اصفهان تا به امروز قطعی شده و مجموع تخفیف ارایه شده در نمایشگاه ۳۰ درصد است که ۱۰ درصد سهم ناشران و ۲۰درصد سهم بن های تخفیف است.

حجت الاسلام انصاری با اشاره به اینکه تعامل با آموزش و پرورش و دانشجویان و حوزویان جهت حضور در نمایشگاه انجام شده است افزود: این نمایشگاه به بخش خصوصی واگذار شده ولی در سیاست گذاری، حمایت و نظارت برعهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی عنوان کرد: هفته کتاب وکتابخوانی سومین رویداد مهم فرهنگی است که حضور وتعامل بیشتر ارگان ها ونهادها در سراسر استان لازمه تحقق هرچه باشکوه تر این رویداد است 

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان خاطرنشان کرد: از ۲۰تا ۲۴ آبان ماه جشنواره تئاتر استان برگزار می شود، رشته نمایش یکی از رشته های هنری زیرساختی است و چندین رشته هنری زیر مجموعه هنر نمایش است، نمایش در فرهنگ ایرانی واسلامی میدان ظهور وبروز یک فکر واندیشه و پیام به بهترین شکل ممکن یعنی قالب هنر است.  

وی توضیح داد: ۳۰ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر رسید که ۱۰ اثر در نهایت انتخاب شدند همچنین به زودی جشنواره تصویرگری رضوی هم ویژه کودکان ونوجوانان در اصفهان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام انصاری خاطرنشان کرد: هفته قرآن وعترت در زمستان ۹۸ برای اولین بار به شکل خاص در

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha