جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حسینی کاشانی

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری جشنواره مطبوعات را عاملی مهم برای ارتقای آثار اهالی رسانه ذکر کرد.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری حوزه سید موسی حسینی کاشانی روز پنجشنبه در آیین اختتامیه دومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری قم در سالن همایش‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، با ذکر این مطلب که با توجه به شرایط اقتصادی، تعداد معدودی از استان‌ها توانستند جشنواره مطبوعات استان خود را برگزاری کنند، گفت: خوشبختانه استان قم یکی از این استان‌های پیشتاز بود.

وی افزود: دومین دوره جشنواره مطبوعات قم به خانه مطبوعات استان واگذار شد و این حرکتی مثبت در جهت تقویت انجمن‌های صنفی فرهنگی و هنری در استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بیان کرد: قطعا حضور در جشنواره‌های رسانه‌ها و برگزاری چنین جشنواره‌هایی در استان موجب رشد کمی و  کیفی رسانه‌های استان می‌شود.

۳۹۶ اثر به دومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری این استان ارسال‌شده‌ که از این تعداد ۳۳۰ اثر در بخش اصلی و ۶۶ اثر در بخش ویژه است؛ در بخش اصلی در رشته گزارش تصویری و مکتوب ۱۰۱ اثر، تیتر ۵۲ اثر، یادداشت و سرمقاله ۵۶ اثر، خبر ۲۱ اثر، مصاحبه ۶۰ اثر، صفحه‌آرایی ۲۱ اثر، طنز مکتوب ۹ اثر و عکس خبری ۱۰ اثر به جشنواره ارسال‌شده است.

در بخش ویژه نیز ۳۱ اثر با موضوع رونق تولید و ۳۵ اثر مرتبط با گام دوم انقلاب در سایت جشنواره بارگذاری شده است؛ ۳ درصد رسانه‌های دارای مجوز کشور متعلق به استان قم است؛ از ۴۲ خبرگزاری کشور، بیش از ۱۵ خبرگزاری در قم دارای نمایندگی است ضمن اینکه از ۱۷۲ روزنامه دارای مجوز برای توزیع سراسری، حدود ۱۰ روزنامه سراسری در قم دارای دفتر نمایندگی می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha