سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
مقامات آمستردام مانع پخش اذان از بلنگوی مسجد شدند

حوزه/ مقامات محلی آمستردام مدعی شدند، که با وجود تلفن همراه، نیازی به پخش اذان و اطلاع رسانی برای مسلمانان هنگام نماز از طریق بلندگو نیست.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از irishtimes، مقامات آمستردام، پایتخت هلند، درخواست مسجدی را که خواستار پخش اذان از بلندگو شده بود، رد کرد.

طرح پیشنهادی مسجد بلو، در آمستردام که خواستار پخش اذان از بلندگوهای مسجد شده بود، از سوی مسولین شهری پذیرفته نشد و این سیاستمداران هلندی مدعی شدند، در قرن بیست و یکم که می توان با تلفن همراه هوشمند اطلاع رسانی کرد، نیازی به پخش اذان نیست.

شهردار پایتخت هلند ، فمکه هالسما ، در پاسخی گفت که با توجه به پیشرفت های فن آوری ، از زنگ خطر گرفته تا نرم افزارهای کاربردی، نیازی به استفاده از بلندگوها برای یادآوری مومنان هنگام نماز نیست.

 در این میان یاسین الفرقانی امام جماعت مسجد بلو، درباره پخش اذان گفته بود که تلاش دارند از  اذان به عنوان شیوه ای برای عادی سازی اسلام در این شهر استفاده کنند.

الفرقانی تلاش های وایلدرز سیاستمدار افراط گرای جناح راست و اسلام ستیز را که گفته بود پخش اذان تحریک آمیز است، بی مورد خواند.

بعضی از مردم غرب الله اکبر را با تروریسم همراه می‌دانند

 این امام جماعت اذعان داشت: بعضی از مردم در غرب الله اکبر را با تروریسم بین المللی همراه می دانند. اما کسانی که از مسجد بازدید می کنند می دانند که این عبارت بخشی از عبادت و مراقبه مسلمانان است.

 گفتنی است پخش اذان در برخی شهرها و مناطق هلند انجام می شود اما بسیار نادر است. به گفته رومیر ون اوردت، کارشناس علوم سیاسی، اذان در فقط 7 درصد، از 475 مسجد این کشور (یعنی 33 تا 38 محل) پخش می شود.

به عنوان مثال ، در اوترخت ، مسجد اولو یکی از معدود موارد مجاز برای پخش  اذان است.

براساس قوانین هلند ، دعای نماز همان وضعیت زنگ های کلیسا را ​​دارد. نباید مانع از پخش اذان شد اما با توجه به شرایط محلی، وضعیت روزانه، محدودیت هایی برای آن گذاشته می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha