جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
برگزاری بخش قرائت مسابقات ملی قرآن کریم دراصفهان

حوزه/ حجت الاسلام شعبانی با انتقاد از اینکه جوامع اسلامی از قرآن و فرهنگ دینی فاصله گرفته اند، گفت: هم در کتب اهل سنت و هم تشیع از مسلمانان خواسته شده است که در مسیر پیامبر اکرم (ص)، اهل بیت علیهم السلام حرکت کنیم و هرگز از این مسیر خارج نشویم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، مراسم اختتامیه مرحله مقدماتی هفتمین دوره مسابقات قرآن مجید قوه قضائیه استان کردستان، ظهر امروز به پایان رسید.

حجت الاسلام سیدباقر شعبانی در این مراسم اظهار داشت: قرآن تنها متعلق به مسلمانان نیست، بلکه خداوند آن را برای هدایت کل بشریت نازل فرموده است.

وی ادامه داد: رسول اکرم(ص) به کرار ما را به داشتن روحیه محکم و استوار برای داشتن یک زندگی شرافتمندانه تشویق کرده اند، لذا باید به قرآن پناه ببریم و این کتاب که کلام خداوند متعال است را چراغ مسیر خود قرار دهیم.

حجت الاسلام شعبانی اظهار کرد: هم در کتب اهل سنت و هم تشیع از مسلمانان خواسته شده است که در مسیر پیامبر اکرم (ص)، اهل بیت علیهم السلام حرکت کنیم و هرگز از این مسیر خارج نشویم.

وی با اشاره به اینکه قرآن راه رستگاری انسان را به او نشان داده است، عنوان کرد: قرآن کتاب عمل است و به فرموده حضرت علی(ع) ایمان به معنی بیان و عمل به قرآن می باشد.

حجت الاسلام شعبانی گفت: باید قرآن در تمام مراحل زندگی ما وجود معناداری داشته باشد و این کتاب بزرگ را تنها برای روزها و مراسم های خاص استفاده نکنیم و همواره سعی کنیم با آن مانوس باشیم.

 استاد حوزه با انتقاد از اینکه جامعه اسلامی از قرآن و فرهنگ دینی فاصله گرفته، اظهار داشت: قرآن کتاب هدایت و  صراط مستقیم است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha