جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ماموستا عبدالرحمن خدایی

حوزه/ امام جمعه سنندج گفت: گروهک ها و جریان های تکفیری و افراطی در جهان اسلام توسط استکبار مدیریت و حمایت مالی و نظامی می شوند و اهداف مشخصی را دنبال می کنند.

 ماموستا عبدالرحمن خدایی، در حاشیه همایش «نقش استکبار در حمایت از جریان های افراطی تکفیری و راهکارهای مقابله با آن» که در سالن همایش های اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان برگزار شد، در گفت وگو با خبرنگار «حوزه» در سنندج اظهار داشت: در سالهای اخیر جریانهای تکفیری و تروریستی به یکی از معضلات و مشکلات بزرگ جهان اسلام تبدیل شده است.

امام جمعه سنندج ادامه داد: بی شک این گروهک ها و جریان های تکفیری و افراطی در جهان اسلام توسط استکبار مدیریت و حمایت مالی و نظامی می شوند و اهداف مشخصی را دنبال می کنند.

این عالم سنی با اشاره به اینکه جنگ و خونریزی در جهان اسلام؛ هدف و برنامه مستکبران است، گفت: در سالهای اخیر به عینه دیدیم که گروه های تروریستی با حمایت های علنی کشورهای غربی و برخی از دولت های  منطقه تشکیل شده اند که خسارت و جنایت های زیادی علیه جهان اسلام مرتکب شده اند.

ماموستا خدایی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بی شک اولین و مهمترین هدف دشمن از این جریان سازی، جلوه دادن چهره ای خشن از دین اسلام در انظار و افکار عمومی جهان است.

وی تصریح کرد: دومین هدف دشمنان از راه اندازی و شروع این بازی خونین، حفظ امنیت رژیم صهیونیستی و تضعیف جبهه مقاومت می باشد که بی گمان تمامی این اهداف شیطانی و غیرانسانی می باشند.

امام جمعه سنندج با تقدیر از بانیان برگزاری این همایش، گفت: برگزاری چنین همایش هایی می تواند ذهن جوانان نسبت به جریانات تکفیری و افراطی در جهان اسلام را روشن کند و بی شک نقش روشنگری این همایش در جهان اسلام به ویژه در استانی همانند کردستان بسیار موثر و تاثیرگذار خواهد بود.

ماموستا خدایی ادامه داد: جوان امروز باید بداند و درک کند که اسلام راستین و ناب محمدی (ص) کدام است و اسلام آمریکایی و وهابیت کدام است؟!، لذا همه ما در روشنگری اذهان جوانان این مملکت در برابر توطئه ها و نقشه های شیطانی دشمنان وحدت جهان اسلام وظیفه ای سنگین بر دوش داریم که امیدواریم بتوانیم این وظیفه دینی و شرعی را به نحو احسن انجام دهیم.

این عالم اهل سنت در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: جریان های تندرو، خشن و... بسیاری در بین امت اسلام تشکیل شده است که خطر نفوذ آنان در بین جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان بسیار بالاست، به همین مناسبت باید بتوانیم که چهره این گروهک های تروریستی که هیچ سنخیتی با اسلام و انسانیت ندارند را برای جهانیان برملا و افشا سازیم.

ماموستا خدایی در پایان سخنان خود اظهار داشت: مردم استان کردستان در طول 4 دهه از عمر پربرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره پشتیبان این انقلاب بوده و هستند و برای دفاع از مرزها و کیان این کشور آماده هرگونه جانفشانی هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha