جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ همایش «نقش استکبار جهانی در حمایت از جریان‌های افراطی و تکفیری و راه‌های مقابله با آن» در سنندج

حوزه/ رئیس دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری، وحدت را مساوی با اقامه دین دانست و گفت: داعش یک حزب یا جریان سیاسی نبود، بلکه همان خوارج بودند که برای شکستن کمر اسلام آمده بودند، ولی پرچمداران اسلام و جبهه مقاومت پوزه آنان را به خاک مالیدند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی، پیش از ظهر امروز در همایش «نقش استکبار در حمایت از جریان های افراطی تکفیری و راهکارهای مقابله با آن» که در سالن همایش های اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان برگزار شد، اظهار داشت: وحدت امروز از واجبات دینی نیست، بلکه از مهم ترین واجبات دینی در اسلام است که مساوی با اقامه دین است.

رئیس دبیرخانه کنگره مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری گفت: بی گمان اگر در جامعه اسلامی شاهد وحدت نباشیم، باید منتظر تفرقه و جنگ درونی در بین مسلمین باشیم که این کار، دین را به سمت نابودی می کشاند.

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه کشور تاکید کرد: خداوند در قرآن کریم به صراحت می فرماید که وحدت مساوی با اقامه دین است و دوری از تفرقه همسان با اقامه دین خداوند است.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی اظهار کرد: در عالم هیچ قانون‌گذاری برنامه‌ریزی برای دین ندارد، چرا که فقط خداوند است که علم کامل دارد ولی علم انسان قلیل است.

وی تاکید کرد: تشریع و قانون گذاری حق مسلم خداوند متعال است و در این میان عالمان و مراجع دینی باید از کلیات دین، مصادیق را استخراج نمایند و در جامعه اسلامی و در بین مسلمین نشر دهند.

حجت الاسلام و المسلمین زمانی با اشاره به اینکه در نظام جمهوری اسلام حق تشریع، حق خداست، عنوان داشت: خوشبختانه تنها در ایران اسلامی می بینیم که قوانین ما برگرفته از قرآن و سنت می باشد ولی متاسفانه در دیگر کشورهای اسلامی آنان قوانین خود را از دول غربی می گیرند و تغییراتی جزیی به آن می دهند.

رئیس دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری با تاکید بر اینکه ضامن اجرای قانون یک فقیه مجتهد و عالم دینی می باشد، یادآور شد: در بین ۵۷ کشور اسلامی تنها جمهوری اسلامی است که به معنای واقعی قوانین آن صددرصد بر اصول اسلام است و یک فقیه قانون‌گذار و ۶ فقیه دیگر نظارت بر اجرای آن دارند.

حجت الاسلام و المسلمین زمانی در ادامه بیان داشت: یکی دیگر از درس های مهمی که قرآن به ما مسلمانان یادآوری می کند، مسئله اتحاد و دوری از تفرقه در مقابل دشمنان است.

رئیس دبیرخانه مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری گفت: در روزهای نخستین تشکیل گروهک تروریستی داعش دولت های غربی و مستکبر، منکر هرگونه ارتباط با این گروهک تروریستی بودند، ولی اکنون علناً اعلام می کنند که سازنده داعش خودشان هستند.

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه کشور ادامه داد: جالب اینجاست زمانی که داعش به دست جبهه مقاومت و نیروهای مردمی رو به نابودی رفت حامیانشان که همان غربی ها بودند به داعشی ها  گفتند که اکنون به کشورهایشان برگردند!!.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی یادآور شد: جنایت هایی که داعش در جهان انجام داد به حدی خونین و وحشیانه بود که در طول تاریخ ۱۴۰۰ ساله اسلام هرگز چنین خشونت هایی دیده نشده است.

رئیس دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری گفت: بی شک اگر داعش همان قدرت روزهای اول خود را داشت، آمریکایی به هر دسیسه ای آنان را وارد ایران می کرد و میلیون ها ایرانی را به خاک و خون می کشیدند، اما رزمندگان و دلاورمردان این سرزمین هرگز اجازه عرض اندام به این تروریست ها را ندادند و آنها را معدوم ساختند.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: باید این حقیقیت را بدانیم که داعش یک حزب یا جریان سیاسی نبود، بلکه همان خوارج صدر اسلام بودند که در جنگی به مانند جنگ احزاب برای شکستن کمر اسلام خود را آماده کرده بودند، ولی پرچمداران اسلام و جبهه مقاومت پوزه آنان را به خاک مالیدند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی ادامه داد: امروز باید با کارهای ریشه ای و فرهنگی افکار افراطی گری و رسوبات تفکرات داعشی را در جامعه اسلامی از بین ببریم.

رئیس دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری در پایان گفت: مبارزه و تقابل فرهنگی از مبارزه نظامی و سیاسی هم با اهمیت تر است و هم عمیق تر، لذا این وظیفه ای است که بر دوش همه ما می باشد و هر کسی در توان خود باید در این راه حرکت کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha