جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 با وجود اسلام هراسی،   پیشرفت های سیاسی مسلمانان در آمریکا ادامه می یابد

حوزه/ در حالی که یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که کاندیداهای مسلمان در انتخابات ایالات متحده با فضای مخوف و خصمانه اسلام هراسی روبرو هستند، نتایج انتخابات جدید نشان می دهد که این وضعیت، جامعه اسلامی را دلسرد نکرده است.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از freep، زمانی که عبدالسید، یک مسلمان آمریکایی تبار در فوریه 2017 اعلام کرد که به عنوان  کاندیدای حزب دموکرات در انتخابات فرمانداری شرکت می کند، تنها چند هفته پس از آن بود که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا فرمان اجرایی ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا را صادر کرده بود.

برخلاف شرایط چالش برانگیز ، عبدالسید برای انتخابات فرمانداری پیشقدم شد، اما با چالش های متعددی از جمله اسلام هراسی آنلاین، برخوردهای نفرت محور،  آزار و اذیت های اینترنتی و حتی تهدید به مرگ روبرو شد به طوری که مجبور به استخدام محافظ شخصی گردید.

یک گزارش جدید که هفته گذشته توسط چند محقق و اساتید 4 دانشگاه آمریکا منتشر گردید تایید کننده تجربیات تلخ اسلام هراسی وی و دیگر کاندیداهای مسلمان در سرتاسر ایالات متحده آمریکا در مبارزات انتخاباتی سال 2018 بوده است. یک گزارش 97 صفحه ای با عنوان «اسلام هراسی، برانگیختن ترس و تعصب در انتخابات میان دوره ای 2018 ، نشان داد که 166 کاندیدای مسلمان در آمریکا در این انتخابات با فضای ضدمسلمانی روبرو بوده اند.

از میان 166 کاندیدای مسلمان بررسی شده در این تحقیق ، 29 نفر از آنها در میشیگان بودند و از این تعداد 10 نفر در دفاتر ایالتی و فدرال شرکت کردند که مرکز این مطالعه بود. این تحقیق توسط اساتید و محققان دانشگاه ایالتی واشنگتن ، دانشگاه کلمبیا ، دانشگاه واشنگتن غربی و دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا انجام شده است.

در حالی که این مطالعه نشانگر یک وضعیت خصمانه برای نامزدهای مسلمان است ، بسیاری همچنان به موفقیت خود ادامه می دهند. براساس نتایج اعلام شده توسط شورای روابط اسلامی آمریکایی، هفته گذشته ، 26 عضو کاندیدای مسلمان در ایالات متحده آمریکا - از جمله برخی در مترو دیترویت در شهرهایی مانند همتراک و ارتفاعات دیربورن -  در انتخابات محلی پیروز شدند. در مجموع 34 نامزد مسلمان در سال 2019 برنده شدند. سه مسلمان سه شنبه به عضویت شورای شهر همترامک انتخاب شدند ، و اطمینان حاصل کردند که این شورای شش نفره با اکثریت مسلمان باقی خواهد ماند که از 4 سال پیش به همین شکل بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha