شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آمریکا

حوزه/ محققان می‌گویند اجرای فرمان ممنوعیت سفر از برخی کشورهای اسلامی به ایالات متحده توسط ترامپ سلامت برخی از مسلمانان آمریکایی را تحت تاثیر قرار داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از daijiworld ، برخی محققان، از جمله پوجا آگراوال ثابت کردند که تعداد قابل توجهی از افراد جامعه مسلمان پس ازاجرای این ممنوعیت در سال ۲۰۱۷، از نوبت‌های پزشکی که برای مراقبت از آنها رزرو شده بود صرف نظر کردند.

محققی به نام گرگ گونسالوز می‌گوید: اسلام هراسی توسط رئیس جمهور سابق آمریکا، بر سلامت مسلمانان این کشور تأثیر مخرب گذاشته است و سیاست‌های مهاجرتی می‌تواند عواقب غیرمستقیم و غیر منتظره‌ای برای جوامع هدف داشته باشد.

به گفته محققان پس از اجرای این قانون در ۱۰۱ مورد مسلمانان آمریکایی از حضور در بیمارستان جهت انجام مراقبت های اولیه صرف نظر کردند. تمام این ۱۰۱ مورد مربوط به مسلمانان کشورهایی بود که طبق قانون اجازه سفر به آمریکا را نداشتند.

ترامپ فرمان اجرایی ۱۳۷۶۹ حفاظت از ملت در برابر ورودِ به گفته او تروریست‌های خارجی به آمریکا را اندکی پس از مراسم تحلیف خود برای محدود کردن سفر پناهندگان از ایران، عراق، لیبی، سوریه، سودان و یمن صادر کرده بود.

این ممنوعیت توسط دیوان عالی آمریکا در سال ۲۰۱۸ تأیید شد اما توسط رئیس جمهور فعلی جو بایدن در ژانویه ۲۰۲۱ لغو شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha