دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نظرسنجی جدید نگرانی‌های مسلمانان آمریکا پیش از انتخابات را نشان داد

حوزه/ در ایالت های مهم انتخاباتی مانند فلوریدا ، میشیگان ، اوهایو ، پنسیلوانیا ، تگزاس و ویرجینیا در آمریکا مسائل مربوط به حقوق شهروندی، مراقبت های بهداشتی ، پناهنگی و تحصیلات، بزرگترین زمینه های نگرانی مسلمانان هستند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از prnewswire، نظرسنجی انجام شده توسط شورای روابط اسلامی آمریکایی نشان می‌دهد، مسلمانان در ایالت‌های مهم انتخاباتی آمریکا نگران حقوق شهروندی، بهداشت و درمان، پناهندگی و آموزش و پرورش هستند.

 شورای روابط آمریکایی و اسلامی امروز به ائتلافی از سازمان های ملی مسلمانان در ایالات متحده پیوسته و نتایج یک نظرسنجی پیش از انتخابات را منتشر کرده است.

این نظرسنجی که تنها چند ماه قبل از انتخابات سراسری سال ۲۰۲۰ میلادی آمریکا با عنوان «نظرسنجی سیاسی مسلمانان درآمریکا» منتشر می‌شود و هزار و ۵۰۰ نفر را ارزیابی کرده است، اولویت‌های موضوعی و نگرانی‌های سیاسی جامعه اسلامی را پیش از انتخابات برجسته ساخته است.

سازمان‌های اسلامی از جمله «آمریکای تفکیک نشدنی»، شورای روابط اسلامی آمریکایی، امگاگ یواس، شورای روابط عمومی مسلمانان، جت پاک، قدرت تغییر و بنیاد آموزشی پولیگون این نظرسنجی را با هدف آموزش و بسیج مسلمانان در حوزه انتخابیه برگزار کردند.

نتایج به دست آمده نشان داد، در پاسخ به این سئوال که اولویت مسلمانان چه مسائلی هستند، بیشترین اولویت‌های جامعه اسلامی آمریکا به ترتیب حقوق مدنی (بیش از ۸۰٪) و مراقبت های بهداشتی (بیش از ۶۵٪) بود. تحصیلات، سیاست خارجی، مهاجرت، تغییرات آب و هوا، انرژی و محیط زیست، اقتصاد ، امنیت ملی در رتبه های بعدی بودند.

بیش از ۶۰% پاسخ دهندگان خواستار برداشتن ممنوعیت‌های مهاجرتی از کشورهای مسلمان نشین به آمریکا شدند.

بیش از ۴۵٪ از پاسخ دهندگان مسلمان نیز اعلام کردند که دوست دارند تغییرات سیاسی را در چهار زمینه: بین المللی ، تبعیض مذهبی ، درمان و بهداشت برای همه و کنترل اسلحه مشاهده کنند.

در میان گروههای سنی مختلفی که مورد بررسی قرار گرفته اند، اکثر سنین موافق بودند که دوست دارند تغییر سیاست در برداشتن ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا را شاهد باشند و بیش از ۷۵ درصد از هفتاد سال و دیگر گروه‌های سنی پاسخ دهندگان مسلمان نیز می‌خواهند شاهد تغییر فرمان اجرایی منع ورود مسلمانان باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha