جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فرجام

حوزه/ رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان های خراسان، امنیت در منطقه را ثمره وحدت امت اسلام دانست وگفت: امروز بر طبل اختلاف کوبیدن با هر عنوانی خیانت به اسلام و قرآن است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین اکبر فرجام در همایش پیامبر رحمت، محور تمدن نوین اسلامی، در مشهد با اشاره به اینکه تاریخ اسلام در مقاطع مختلف شاهد همگرایی بین همه اقوام و مذاهب بوده و گاهی تنش و اصطکاک هایی وجود داشته است، ابرازکرد: متاسفانه امروز در منطقه ای که همگی عنوان کشورهای اسلامی را همراه دارند، جهان اسلام وضع خوبی ندارد.

وی افزود: امروز بر طبل اختلاف کوبیدن با هر عنوانی خیانت به اسلام و قرآن است و آنهایی که بر این طبل می کوبند و فضا را تشدید می کنند یا آگاهی و بینش ندارند و یا اینکه برگرفته از سلفی گری و تکفیر بر این امر تاثیر می گذارند، گفت: مداخلات شیطانی استکبار جهانی هم موجب شده که کشورهای اسلامی در مسیری قرار بگیرند که نتیجه آن نابسامانی های موجود در جهان اسلام است.

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان های خراسان با اشاره به برخورد اروپا در برخورد با جهان اسلام، تفرقه را موجب تقسیم ارضی کشورهای اسلامی دانست و فرقه گرایی را ثمره دیگر این امر برشمرد که در مسیر وحدت امکان به نتیجه رسیدن را مشکل می کند.

وی همچنین با اشاره به انتخابات پیش رو، ابراز کرد: فضای جامعه اسلامی این توقع و انتظار را ندارد که امور مربوط به انتخابات به گونه ای پیش برود که نتیجه آن اختلاف میان امت اسلامی در ایران شود.

حجت الاسلام والمسلمین فرجام با تاکید بر مشترکات امت اسلام، تصریح کرد:‌ این امر موجب می شود که کشورهای اسلامی در منطقه با امنیت و پایدار باشند و با این اتحاد دشمنان نمی توانند در میان امت اسلامی نفوذ و تاثیر داشته و وحدت آنان را از بین ببرند.

این همایش در سالن ابن هیثم دانشگاه فرهنگیان مشهد هم اکنون با حضور روحانیون شیعه و سنی استان های خراسان در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha