جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
وزیر آموزش و پرورش

حوزه/ وزیر آموزش و پرورش گفت: راه اندازی ستاد همکاریها یکی از ابتکارات خوب بعد از انقلاب اسلامی می باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه محسن حاجی میرزایی در گفت و گویی در مورد نقش کاربردی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: بهره گیری از ظرفیت حوزه امری ضروری است و انگیزه بالایی در حوزه برای کمک به آموزش و پرورش وجود دارد که باید حداکثر استفاده را کرد و ما مصمم هستیم این کار را انجام دهیم.

حاجی میرزایی افزود: راه اندازی ستاد همکاریها یکی از ابتکارات خوب بعد از انقلاب اسلامی می باشد که با توصیه های مقام معظم رهبری  و همراهی دیگر مراجع عظام تقلید شکل گرفت، اعضای این ستاد را اندیشمندان و صاحب نظران حوزه و آموزش و پرورش تشکیل می دهند که جلسات منظمی را به صورت فصلی، سالانه و برحسب سیاست های مشترک برگزار می کنند.

وزیر آموزش و پرورش بیان داشت؛ گزارش اقدامات انجام شده و برنامه ۵ ساله ای که تدوین شده راه را برای توسعه همکاریها باز کرده است و امیدواریم بتوانیم با بهره گیری از این نهاد مقدس شاهد شکوفایی و تقدم تربیت بر تعلیم باشیم.

رئیس عالی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش ادامه داد: این ستاد می تواند با پیگیری مصّوبات و اهداف سند تحول بنیادین همچین برنامه ۵ ساله همکاریها آثار و برکات ارزشمندی را در نظام مقدس جمهوری اسلامی رقم بزند.

در خصوص دیدگاه های مراجع عظام تقلید پیرامون تعلیم و تربیت عنوان کرد:در سفری که به قم داشتم  گزارشی از وضعیت آموزش و پرورش به ایشان ارائه دادیم و سند تحول بنیادین و آموزه هایی که در این سند مورد تاکید قرار گرفته است خدمت مراجع معظم تقلید گزارش شد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: علمای دین  از گزارش های ارائه شده استقبال کردند و بر تقدم تربیت بر تعلیم در آموزش و پرورش تاکید دارند و بر لزوم برخورداری از معلمینی که بتوانند نقش مربی را ایفا کنند و صلاحیت های لازم را داشته باشند مورد تاکید دارند.

حاجی میرزایی بیان کرد: مصمم هستیم سند تحول بنیادین که بر انتقال از تعلیم به تربیت تاکید دارد و تربیت را در وجوه مختلف می بیند در دستور کار قرار گیرد و هرچند اقدامات خوبی صورت گرفته اما تسریع در اجرایی شدن همه مفاد سند تحول از برنامه های جدی ماست.    .

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha