پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
لطفی

حوزه/ لطفی با اشاره به اینکه اغتشاشات اخیر پیچیده‌تر از آشوب‌های سال‌های ۹۶ و ۸۸ بود، به اعلام جزییات راهپیمایی فردا در تهران در محکومیت این اغتشاشات پرداخت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، نصرت‌الله لطفی، قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، امروز در جلسه هم اندیشی برگزاری مراسم یوم الله نهم دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، به میزبانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، با تبریک هفته بسیج به عنوان شجره طیبه در سالگرد تاسیس سازمان بسیج مستضعفین، گفت: بسیجیان طی چهل سال گذشته در عرصه‌های مختلف نقش های بی‌بدیلی را عهده‌دار بودند که امیدواریم لطف الهی شامل حال آنان شود ما هم به عنوان یک بسیجی به فضل الهی در خدمت بسیجیان عزیزمان باشیم.

وی درباره برنامه‌هایی که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای اجتماع بزرگ خودجوش مردمی در حمایت از اقتدار و امنیت کشور تدارک دیده است، اظهار کرد: در این جلسه با هم اندیشی و همکاری یکدیگر تلاش می‌کنیم از امکانات، رایزنی‌ها، ظرفیت نهادها و تشکل‌های مردم نهاد برای شکوه و عظمت بیش از بیش برنامه‌های این روز استفاده شود.

لطفی با بیان اینکه راهپیمایی‌ و تجمعات چند روز گذشته که توسط رسانه‌ها پوشش داده شد به معنای واقعی حرکت خودجوش مردمی است، عنوان کرد:‌ آنچه توسط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی انجام شد به لحاظ زمان‌بندی و برنامه‌ریزی پاسخی برای در خدمت مردم بودن است، مردمی که بصیر، فهیم و زمان شناس هستند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور افزود: در راهپیمایی‌های اخیر فراخوانی که داده شد به عنوان دعوت نبود بلکه در راستای درخواست مردم اتفاق افتاد و در تهران هم همین نگاه بود، کما اینکه مردم گفتند چرا استان‌ها یکی پس از دیگری راهپیمایی و تجمعات دارند اما در تهران برنامه‌ای ابلاغ و اعلام نشده است. آنچه در رسانه‌ها گفته‌ می‌شود حرکت خودجوش مردمی و مطالبه خود مردم است.

وی ادامه داد: الگو و شیوه‌ای که برای مقابله با اغتشاشات سال ۹۶ داشتیم این بود که در یک روز راهپیمایی سراسری همچون ۲۲ بهمن داشته باشیم اما ایده خوبی که جواب داد این بود که راهپیمایی خودجوش مردمی از ۱۳ آبان شروع شده و تا دی ماه ادامه پیدا کرد و پرونده آن با دیدار ۱۹ دی رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) بسته شد و به سمت مقدمات راهپیمایی ۲۲ بهمن حرکت کردیم.

لطفی بیان کرد: امسال هم با وجود اغتشاشات ایادی استکبار جهانی، این انتظار و درخواست بود و باز هم قرار شد با همین نگاه هماهنگی‌، برگزاری‌ و آغاز و پایان راهپیمایی‌ها و تجمعات مدیریت شود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه روز چهارشنبه آتی بسیجیان با رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) دیدار خواهند داشت، گفت:‌ بر همین اساس راهپیمایی تا سه‌شنبه ۵ آذر ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول با بیان اینکه فردا دوشنبه ۴‌ آذر1398 با تهیه مقدمات، امکانات صوتی و پوشش رسانه‌ای زمینه راهپیمایی در تهران فراهم شده است، افزود: ساعت 14:30 بعداز ظهر فردا از چهار مسیر شمال، جنوب، غرب و شرق منتهی به میدان انقلاب اسلامی و از نزدیک‌ترین میادین میدان انقلاب اسلامی همچون میدان حر، میدان فردوسی، چهارراه نواب، چهارراه کارگرمسیر راهپیمایی فراهم شده است که با اجتماع پرشور مردم آنچه مطالبه آنها است با سخنرانی سردار سرلشکر پاسدار دکتر سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی محقق شود.

لطفی ادامه داد: به فضل الهی از شب گذشته رسانه ملی در حال پوشش اخبار مرتبط به راهپیمایی فردا است که یک حرکت پرشور و با شکوه را در پایتخت کشور اسلامی شاهد باشیم و پیام مردم در داخل و عرصه بین‌المللی منتشر شود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه ترکیب جلسه امروز ملی و استانی شامل ارگانها و نهادهایی است که مسئولیت کشوری دارند، گفت: قرار است مصوبات و ابلاغیه‌های کشوری و استانی این جلسه را برای تشکیل ستادهای بزرگداشت یوم‌الله ۹ دی ماه به زیرمجموعه استانی خود ابلاغ کنند.

لطفی با بیان اینکه روز ۹ دی همچون عید غدیر روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است، عنوان کرد: نمی‌شود امت اسلام دین خود و تجدید میثاق با ولایت را در جلسات محدود ادا کنند، بنابراین اعلام شد هر نوع اقدامات تبینی، روشنگری، اطلاع رسانی‌ و همایش‌های بصیرت‌افزایی مقدمه‌ای برای خلق حماسه‌ای دیگر با حضور میدانی مردم بصیر در یوم‌الله ۹ دی انجام شود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور افزود:‌ ما با نگاه کلان همیشگی برنامه‌های یوم‌الله ۹ دی را پیش‌بینی کرده بودیم، امسال با آنچه در هفته اخیراتفاق افتاد باید با آمادگی بیشتری در خدمت مردم باشیم مردمی که نشان دادند هرگاه خادمان در اطلاع رسانی و دعوت در خدمت آنها باشند همواره در صحنه خواهند ماند.

وی بیان کرد:‌ اغتشاش و فتنه امسال بسیار پیچیده‌تر از همه فتنه‌های سال‌های قبل بود که متوجه نظام دینی شده بود رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) با شجاعت و حکمت خود، این فتنه را درهم پیچیدند و مردم هم لبیک گفتند اگرچه برای برخی ابهاماتی وجود دارد؛ آنچه رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) انجام دادند دفاع از یک مصوبه نبود بلکه دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی بود زیرا کلیت نظام مورد هجمه دشمن قرار گرفته بود.

لطفی افزود: طی سال های گذشته فتنه‌های فراوانی برای سقوط نظام تدارک دیده شد که با تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) و حمایت ملت خنثی شد. یکی از بزرگان انقلاب در خصوص اتفاقات اخیر می‌فرمود، من قائلم فتنه‌ها و اتفاقات چهل سال گذشته هر کدام برای اسقاط نظام کافی بود اما اگر همه چهل سال گذشته هیچ اتفاقی رخ نداده باشد هدایت این بحران اخیر برای حفظ نظام امری بسیار سخت بود که درایت و مدیریت رهبری را نشان داد، این جایگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) به عنوان ولی فقیه است این برای مردم تبیین شود که ۹ دی امسال تحت عنوان میثاق امت با ولایت را شاهد باشیم.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور گفت: امسال مراسم میدانی با نگاه کشوری برگزار می‌شود، مراسم ویژه در شهر تهران با حضور سخنران ویژه برگزار خواهد شد که باید شعار واحدی با خرد جمعی برای آن انتخاب شود.

وی اظهار کرد: درباره یوم‌الله ۹ دی جلسات زیادی خواهیم داشت، اما سیاست کلی این است که از امروز تا ۹ دی باید جایگاه ولایت و نقش رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) که در بحران‌ها اینگونه بزرگی خود را نشان داده برای همه تبیین شود که روز ۹ دی فرصتی برای کار حماسی و میدانی در راستای تجدید میثاق با رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) باشد.

نصرت الله لطفی در پایان از حوزه‌های علمیه و ائمه جمعه سراسر کشور، دستگاه ها و ارگان ها برای همکاری همیشگی آنها با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تشکر کرد و در پایان از سردار آزادی معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین به عنوان یک بسیجی همکار و همراه همیشگی مراسم و مناسبت های انقلابی با لوح سپاسی تقدیر کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha