پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تشکیل و راه اندازی قرارگاه تبلیغی با هدف انسجام بخشی به فعالیت های تبلیغی استان تاکید کرد.

حجت الاسلام لطیف صادقی، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران از فعالیت حدود ۴۰۰ مبلغ دینی خواهر و برادر در قالب طرح هجرت و مدارس امین خبر داد.

وی با بیان این که نیمی از این مبلغان دینی در قالب طرح مدارس امین در سطح مدارس آموزش و پرورش به فعالیت های تبلیغی اشتغال دارند، بیان داشت: با توجه به هجمه ها و توطئه های دشمنان علیه ارزش های دینی تقویت کمی و کیفی فعالیت این مبلغان دینی ضروری است.

حجت الاسلام صادقی با اشاره مدارس خط مقدم فعالیت های تبلیغی محسوب می شوند، بیان داشت: امروزه سطح تهدیدات دشمن بسیار گسترده است و حتی به مدارس و مراکز علمی و آموزشی رسیده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که باید از همه ظرفیت های تبلیغی در جهت مقابله با تهدیدات دشمن بهره گرفته شود، افزود: به همین دلیل تقویت و گسترش فعالیت های تبلیغی در سطح مدارس بسیار ضروری است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز دانش آموزان مدارس با سؤالات و شبهات بسیاری در مسائل دینی مواجه هستند که نیازمند پاسخگویی است، تصریح کرد: مبلغان دینی تنها و بهترین قشری هستند که می توانند پاسخ منطقی و قانع کننده ای را ارائه دهند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که متاسفانه با توجه به گستردگی و تعداد زیاد مدارس استان، ۲۰۰ مبلغ موجود پاسخگوی همه نیازهای این مدارس و دانش آموزان نیستند، بیان داشت: به طور حتم افزایش مبلغان دینی در تقویت برنامه های دینی و فرهنگی در سطح مدارس که نتیجه آن تربیت دینی دانش آموزان خواهد بود بسیار نتیجه بخش است.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که هم اکنون ۲۰۰ مبلغ دینی در قالب طرح هجرت در استان فعالیت می کنند، افزود: با توجه به پهناوری استان مازندران نیاز ما بیشتر از این تعداد مبلغ است.

وی با بیان این که حجم فعالیت های تبلیغی استان باید بیش از پیش تقویت شود، بیان داشت: تقویت این برنامه و فعالیت ها نیازمند حمایت های مادی و معنوی مناسب است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، یکی از مشکلات فعالیت های تبلیغی در استان را موازی کاری و عدم تعامل سایر نهادها و دستگاه های فرهنگی دانست و افزود: اگر یک شبکه منظم و منسجم تبلیغی در استان شکل بگیرد بسیاری از مشکلات این بخش رفع خواهد شد.

حجت الاسلام صادقی، تشکیل یک قرارگاه فرهنگی تبلیغی در استان را با هدف منسجم کردن برنامه های تبلیغی ضروری دانست و گفت: به طور حتم تشکیل این قرارگاه از هدر رفت منابع و امکانات جلوگیری خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha