جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین زمانی

حوزه/ مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه کشور به تشریح عملکرد حوزه در زمینه تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی در حاشیه نهمین اجلاسه منطقه ای جامعه مدرسین و علمای بلاد در اصفهان در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، گفت: پیگیری مباحث عمده بیانیه گام دوم از مهمترین فعالیت هایی است که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه در حال انجام است.

وی افزود: در حالی که بیانیه گام دوم در حال پخش از رسانه ملی بود، پیش از اتمام قرائت، این بیانیه از سایت مقام معظم رهبری دریافت و برای آیت الله اعرافی و آیت الله حسینی بوشهری ارسال و مقرر شد که این بیانیه در دستور کار حوزه های علمیه قرار گیرد.

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه بیان کرد: پس از دریافت و قرائت بیانیه، آیت الله اعرافی و آیت الله حسینی بوشهری دستورات و اوامری که لازم بود را ابلاغ کردند و دفتر اجتماعی سیاسی حوزه نیز در این راستا فعالیت هایی رابه منصه ظهور رسانده است.

وی گفت: اولین گام دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه، ریز کردن تمامی محورهای مورد تاکید مقام معظم رهبری بود که پس از اتمام این کار در قالب 70 نکته کاربردی و راهبردی مهم در بیانات رهبری تدوین و ارائه شد.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی بیان کرد: کار دومی که در این زمینه انجام شد، تفکیک بندها براساس شرح وظایف معاونت ها بود که بر اساس موادی که در این بیانیه بیان شده است، شرح وظایف معاونت ها ابلاغ شد.

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: در جلسه رسمی شورای معاونین آیت الله اعرافی ابلاغ رسمی کردند که معاونت ها بیانیه گام دوم را در دستور رسمی سال 98 قرار دهند و پس از آن معاونت پژوهش حوزه نیز تحلیل جامعی ارایه کردند.

وی از استخراج برنامه 5 ساله از بیاینه گام دوم خبرداد و گفت: مراحل بعدی اقدام جهت نهادینه سازی و کاربردی کردن این بیانیه در حال انجام است؛ همکاری با جامعه مدرسین در ترویج فرهنگ سازی آموزه های مقام معظم رهبری در بین کل جامعه روحانیت از دیگر اقداماتی است که در این زمینه صورت گرفته است؛ در اجلاسیه علمای بلاد در اصفهان نیز حوزه علمیه با تمام توان نسبت به این امر فعال شده است.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی اظهارکرد: با همکاری جهاددانشگاهی واحد استان قم برنامه هایی جهت برگزاری نشست های تخصصی 7 گانه تبیین بیانیه گام دوم در استان قم نیز در حال انجام است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha