جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تلاوت

حوزه/ بازوکار از برگزاری اختتامیه شانزدهمین دوره طرح تلاوت نورمسجد اعظم ملک شهر با شرکت قریب به ۲هزار نفر خبر داد و گفت: طی ۹ سال گذشته بیش از ۱۸ هزار ختم قرآن در قالب این طرح انجام شده است.

امین بازوکار در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان با اعلام خبر برگزاری آیین اختتامیه شانزدهمین دوره طرح تلاوت نور مسجد اعظم ملک شهر اظهار کرد: طرح تلاوت نور مسجد اعظم ملک شهر با محوریت ختم قرآن کریم توسط اقشار مختلف جامعه برای نهمین سال متوالی امسال برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این طرح ابتدا با شرکت ۱۲۰ نفر در سال ۸۹ در مسجد اعظم ملک شهر و با تلاش امام جماعت این مسجد حجت الاسلام غلامرضا تمنایی برگزار شد گفت: در اولین دوره ۴۰ نفر ازبین افرادی که روزانه یک حزب از قرآن را تلاوت می کردند وپس از ۱۲۰ روز موفق به ختم کل قرآن شده بودند را طی قرعه کشی به مشهد مقدس اعزام کردیم.

دبیر اجرایی طرح تلاوت نور مسجد اعظم افزود: دومین دوره این طرح با استقبال چشمگیر اهالی مسجد اعظم و محله ملک شهر روبرو شد و بالغ بر ۴۰۰نفر دراین طرح ثبت نام کردند، امروز طرح تلاوت نور به حدی رسیده است که محدوده فعالیت از یک مسجد فراتر رفته و این طرح  امروزه در ۳۰ مسجد منطقه شمال شهر اصفهان در حال برگزاری است.

وی افزود: در هر مسجد یک رابط خانم و یک رابط برادر جهت ساماندهی افراد در طرح تلاوت نور قرار دارند که افراد متقاضی در هر مسجد را ثبت نام و توجیه می کنند.

بازوکار عنوان کرد: امسال برای نهمین سال متوالی مراسم اختتامیه شانزدهمین دوره در تالار رودکی ملک شهر با محوریت تجلیل از قاریان و ختم کنندگان قرآن  در تاریخ سوم دی ماه بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می شود.

وی با تاکید براینکه همزمان با برگزاری اختتامیه شانزدهمین دوره طرح تلاوت نور، هفدهمین دوره این طرح آغاز می شود، متذکر شد: تا به امروز بالغ بر ۶۴۰ نفر از افراد تحت قالب برندگان طرح تلاوت نور به مشهد مقدس اعزام شده اند.

دبیر اجرایی طرح تلاوت نور مسجد اذعان کرد:در دوره شانزدهم طرح تلاوت نور قریب به دو هزار نفر جهت تلاوت قرآن کریم و ختم قرآن کریم شرکت کردند.

وی اضافه کرد: طی شانزده دوره گذشته طبق آخرین آمار ۱۸ هزار و ۹۱۰ ختم قرآن کریم برگزار شده است، گفتنی است هیچ محدودیت سنی برای شرکت دراین طرح وجود ندارد و هر فردی اعم از زن و مرد، پیرو جوان با توانایی تلاوت قرآن می توانند شرکت کنند ولی برای رده سنی ۱۵ تا ۲۵ سال به جهت جذب جوانان، شرایط و امتیاز خاصی در نظر گرفته شده است.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • غلام نبی IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    0 0
    شرایط ثبت نام افغان ها
  • کیوان IR ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    0 0
    خیلی خوب است