جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ایران امروز

حوزه/برنامه این هفته «ایران امروز» (Iran Today) در شبکه پرس تی وی به بحث و گفت و گو پیرامون پروژه بندر چابهار به عنوان یکی از مهم‌ترین طرح‌های توسعه‌ای ایران و منطقه می پردازد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در این برنامه به تهیه کنندگی ساتراپ شجاعی، تکمیل این پروژه و تأثیر آن بر اقتصاد ایران، افغانستان و حتی کشورهای آسیای مرکزی مورد بررسی قرار می گیرد.

این برنامه همچنین با اشاره به تکمیل پروژه چابهار و نقش آن در بی نیازی ایران از امارات در حمل و نقل دریایی، سایر پیامدهای توسعه این پروژه از جمله کاهش رونق بندر جبل‌علی امارات و تقویت اشتغال در مناطق کمترتوسعه‌یافته‌ی جنوب شرق و شرق ایران را مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد داد.

بررسی اهداف و انگیزه های هند در توسعه بندر چابهار از جمله ایجاد ارتباط بین هند و آسیای مرکزی و روسیه، نگاهی به دلایل معاف شدن بندر چابهار از تحریم ها از سوی دولت ترامپ، ارزش بندر چابهار برای افغانستان و نقش آن در کاهش هزینه های باربری افغانستان و کاهش اتلاف محصولات باغی این کشور و نگاهی به اقدامات تروریستی برای ترساندن سرمایه گذاران در بندر چابهار و ناامن جلوه دادن این منطقه از دیگر محورهای مورد بررسی در این برنامه به شمار می رود.

«ایران امروز» با اجرای لیلا فرامرزی ساعت 00:03 بامداد چهارشنبه 4 دی ماه از شبکه پرس تی وی پخش می شود.

تکرار این برنامه چهارشنبه در سه نوبت در ساعت های 05:00، 12:00 و 17:00 و پنجشنبه در دو نوبت در ساعت های 07:00 و 20:00 و جمعه ساعت 16:00 روی آنتن خواهد رفت.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha