چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آفریقا امروز

حوزه/ برنامه این هفته «آفریقا امروز» (Africa Today) در شبکه پرس تی وی به بحث و بررسی بحران ابولا در کنگو و بیگانه هراسی در آفریقای جنوبی اختصاص دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، ، این برنامه به تهیه کنندگی عاطفه سادات دربندی از سری جدید مجموعه «آفریقا امروز» به بررسی دو موضوع مهم روز در قاره آفریقا می پردازد و اخبار مربوط به این دو رویداد و نظرات کاربران شبکه های اجتماعی پیرامون آن را مورد نقد و بررسی قرار می دهد.

این برنامه با نگاهی به موج جدید بیگانه هراسی در آفریقای جنوبی طی هفته های اخیر و کشته شدن دهها هزار نفر در این بین به واکاوی علل بروز این درگیری ها و خشونت ها در مناطق مختلف آفریقای جنوبی می پردازد.

در ادامه این برنامه ضمن مروری بر واکنش دولت های آفریقایی نسبت به افزایش خشونت ها و حملات علیه بیگانگان در آفریقای جنوبی، واکنش سیریل رامافاسو، رئیس جهور آفریقای جنوبی نسبت به این خشونت ها و عذرخواهی وی از کشورهای آفریقایی و واکنش رئیس جمهور نیجریه در قبال خشونت ها علیه مردم این کشور در آفریقای جنوبی مورد بحث و گفت و گو قرار خواهد گرفت.

نگاهی به شیوع دوباره بیماری ابولا در کنگو عنوان موضوع دیگری است که در این برنامه مورد نقد و تبادل نظر قرار می گیرد.

کشته شدن بیش از 2000 نفر از مردم کنگو طی ماه های اخیر بر اثر ابتلا به بیماری ابولا، اقدامات انجام شده برای مهار این بیماری و حفاظت از جان مردم، افزایش نگرانی ها درخصوص گسترش بیماری و واکنش کشورهای عضو اتحادیه اروپا نسبت به گسترش این بیماری و شیوع آن به دیگر کشورهای همسایه از جمله محورهای مورد بحث در این زمینه خواهد بود.

اولین قسمت از سری جدید برنامه «آفریقا امروز» «آفریقا امروز» با اجرای هنیا مبارک در بخش کارشناسی و شیلا نلیما در بخش اخبار شبکه های اجتماعی، دوشنبه 2 دی ماه ساعت 14:30 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می شود.

تکرار این برنامه نیز دوشنبه ساعت 23:00 ، سه شنبه ساعت 12:00 و 19:00 و چهارشنبه ساعت 03:00 ، 08:00 و 16:00 پخش خواهد شد.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha