پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شکاف اقتصادی

حوزه/ برنامه این هفته «شکاف اقتصادی» (Economic Divide) در شبکه پرس تی وی به نقد و بررسی استفاده آمریکا از دلار برای دستیابی به اهداف سیاسی خود و اعمال فشار اقتصادی بر کشورهای همسو خواهد پرداخت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در این برنامه ضمن اشاره به نقش پررنگ دونالد ترامپ در استفاده از دلار به عنوان سلاحی جهت رسیدن به خواسته های سیاسی خود در مقایسه با سایر رؤسای جمهوری آمریکا، تحریم های اقتصادی آمریکا علیه کشورهای روسیه، کره شمالی و ونزوئلا مورد بحث و گفت و گو قرار می گیرد.

این برنامه همچنین با نگاهی به دیدگاه سران کشورهای جهان نسبت به سوءاستفاده آمریکا از دلار به عنوان ابزاری برای اعمال فشار بر سایر کشورها به نقد و تبادل نظر پیرامون روابط مسکو و پکن با آمریکا درخصوص مسائل اقتصادی و تلاش آنها برای خنثی کردن تحریم ها و فشارهای آمریکا علیه خود و استفاده از ارزهای جایگزین به جای دلار در معاملات تجاری از سوی کشورهای مختلف از جمله روسیه، ترکیه، چین، نیجریه و ایران می پردازد.

نگاهی به سیستم پترودلار و تأثیر آن بر سلطه دلار آمریکا، واکاوی مزیت های پترودلار برای اقتصاد آمریکا و بررسی پترویوآن و طرح پکت برای حرکت از پترودلار به سمت پترویوآن و تاثیر آن بر کاهش قدرت اقتصادی آمریکا از دیگر محورهای گفت و گو در این برنامه خواهد بود.

«شکاف اقتصادی» به تهیه کنندگی کاوه تقوایی ساعت 00:03 بامداد جمعه 29 آذر از شبکه پرس تی وی پخش می شود.

تکرار این برنامه نیز شنبه ساعت 00:03 بامداد، یکشنبه ساعت 08:00 و 19:00 و دوشنبه ساعت 11:00 روی آنتن خواهد رفت.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha