جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 876557
۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
وطن موعود

حوزه/ بررسی درگیری های موجود بین سکولارها و مذهبی ها در اسرائیل و تهدید موجودیت «وطن موعود» با تلقی اکثریت اسرائیلی ها در جدایی دین از سیاست عنوان موضوعی است که در برنامه این هفته «داخل اسرائیل» (Israel Inside) در شبکه پرس تی وی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، این برنامه با اشاره به نتایج نظرسنجی های انجام شده که بیانگر موافقت 74 درصدی اسرائیلی های یهودی با جدایی دین از سیاست است به واکاوی دیدگاه های اسرائیلی های یهودی درخصوص مذهب و سیاست می پردازد.

در این برنامه ضمن مروری بر واکنش مقامات اسرائیلی همانند آریه دری، وزیر داخلی این رژیم نسبت به این خواسته اسرائیلی های یهودی، شکاف و اختلافات موجود میان صهیونیست های مذهبی، یهودی های سکولار و یهودی های ارتدوکس، تاثیر آن بر آینده اسرائیل و وضعیت گروه های مذهبی در اسرائیل مورد بحث و گفت و گو قرار می گیرد.

از دیگر مباحث مورد بررسی در این برنامه می توان به تلاش اسرائیلی های سکولار برای جلوگیری از نفوذ مذهبی ها در امور زندگی خود و نگرانی اسرائیلی های مذهبی از گسترش دیدگاه های لیبرالی در اسرائیلی اشاره کرد.

«داخل اسراییل» به تهیه کنندگی حسین الشیماری چهارشنبه 27 آذر ساعت 08:00 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش گردید و تکرار این برنامه چهارشنبه ساعت 21:00، پنجشنبه ساعت 15:00، جمعه ساعت 19:00، دوشنبه ساعت 18:20 و سه شنبه ساعت 21:00 پخش خواهد شد.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha