جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ تشییع بی‌نظیر سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در اهواز

حوزه/ مردم انقلابی خوزستان از تمامی شهرهای استان خود را به اهواز رسانده اند تا پیکر مطهر سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی و مجاهد بزرگ ابومهدی المهندس را تشییع و دین خود را به سردار ادا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از اهواز، امروز اهواز یکپارچه اشک و ماتم است. مردم انقلابی خوزستان از تمامی شهرهای استان خود را به اهواز رسانده اند تا پیکر مطهر سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی و مجاهد بزرگ ابومهدی المهندس را تشییع و دین خود را به سردار ادا کنند.

مردم کربلای ایران آمده اند تا از مدافع حرم اهل بیت(ع) استقبال و از رشادت و ایثارگری و مجاهدت سرداری تجلیل کنند که که نامش لرزه بر اندام دشمن می انداخت.

آری! خوزستان قهرمان امروز میزبان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و برادر مجاهدش ابومهدی المهندس است.

فیلم| تصویر هوایی از حضور میلیونی خوزستانی‌ها در تشییع حاج قاسم

هم اکنون مراسم تشییع پیکر مطهر سردار مقاومت از میدان مولوی (فلکه سه گوش) اهواز به سمت چهار راه آبادان شروع شده و خیل عظیم مردم گریان، در سوگ شهید حاج قاسم و همرزمانش به ویژه ابو مهدی المهندس بر سر و سینه می زنند.

مسیر تشییع پیکرهای شهدای مقاومت و خیابان های اطراف، مملو از جمعیت عزاداری است که در سوگ شهادت حاج قاسم و همرزمانش می گریند و لحظه به لحظه بر انبوه جمعیت سوگوار افزوده می شود.

ازدحام جمعیت به حدی است که مسئولان برگزاری مراسم تصمیم گرفتند پیکرهای مطهر شهید سلیمانی و همرزمان شهیدش در حد فاصل چهارراه نادری تا چهار راه آبادان تشییع شود.

قرار بود مراسم تشییع پیکرهای شهدا در اهواز ساعت ۹:۳۰ صبح به پایان برسد و پیکرهای مطهر به مشهد مقدس منتقل شوند، اما ازدحام میلیونی جمعیت عزادار، مراسم را با تأخیر مواجه کرد و براساس گزارش دریافتی از آستان قدس رضوی، ساعت برگزاری مراسم در مشهد مقدس نیز به ساعت ۱۴ عصر تغییر کرد.

فیلم| خروش میلیونی خوزستان

 خبرنگار حوزه در اهواز در توصیف حال و هوای کربلای ایران می گوید: همه برای آخرین وداع با سردار محبوب قلب ها آمده اند. شکوه و عظمت حضور مردم خوزستان در تشییع پیکر مطهر حاج قاسم و شهدای مقاومت در تاریخ خوزستان بی سابقه است و اهوازی ها تاکنون نظیر آن را ندیده اند. انبوه جمعیت عزادار به حدی است که حتی مسیرهای منتهی به مسیر اصلی تشییع پیکرهای مطهر قفل کرده و امکان تردد نیست. مردم آن چنان در فراق فرمانده شهید بر سر و سینه می زند که گویی عزیزترین فرد خانواده خود را از دست داده اند.

پس از وداع مردم سرافراز خوزستان با فرمانده شهید، پیکرهای مطهر حاج قاسم و ابومهدی و دیگر شهدای عزیزشان، به مشهد مقدس منتقل خواهند شد تا ساعت ۱۴ با طواف گرداگرد مضجع نورانی حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع)، مردم دیار خورشید هشتم با سردار محبوب قلب ها وداع کنند.

بیشتربخوانید

یکرهای مطهر حاج قاسم و ابومهدی راهی مشهدالرضا(ع) شدند

 پس از اتمام مراسم در مشهد مقدس، یکشنبه بعدازظهر پیکر ایشان به تهران منتقل می شود و ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۲:۳۰ مراسم وداع با شهدای مقاومت در مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار می‌شود.

 مراسم تشییع و نماز بر پیکر سردار جبهه مقاومت از ساعت ۸ صبح روز دوشنبه در دانشگاه تهران برگزار خواهد شد و پس از آن پیکر ایشان از مسجد دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی تشییع خواهد شد.

تصاویر/ تشییع بی‌نظیر سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در اهواز (۱)

پس از تشییع در تهران، مراسم کوتاهی از ساعت ۱۴ تا ۱۶ در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار خواهد شد  و مردم قم آخرین وداع را با فرمانده شجاع و دلاور انجام خواهند داد.

صبح روز سه شنبه نیز پیکر مطهر شهید سردار حاج قاسم سلیمانی بر روی دستان مردم کرمان، دیار کریمان تشییع خواهد شد و سپس در گلزار شهدای این شهر به جمع یاران شهیدش خواهد پیوست.

تصاویر/ تشییع بی‌نظیر سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در اهواز (۲)

انتهای پیام

گزارش: علی علیزاده

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha