پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تشییع سردار سلیمانی در تهران

حوزه/ امروز پایتخت ایران اسلامی در قُرق سربازان و دلدادگان سردار دل هاست و سیل خروشان مردم عزادار و سوگوار آمده اند تا با حاج قاسم عزیز و همرزمان شهیدش وداعی تاریخی و دشمن شکن داشته باشند و به دشمنان بگویند «انتقام سخت را راه است».

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، امروز پایتخت روز متفاوتی را شروع کرد؛ از سحرگاه خیل عظیم مردم در قالب دسته جات متعدد به سمت دانشگاه تهران، محل برگزاری مراسم تشییع پیکرهای مطهر سردار سپهبد سلیمانی، ابومهدی المهندس و یاران شهیدشان در حال حرکت هستند و لحظه به لحظه بر ازدحام جمعیت سوگوار افزوده می شود.

امروز تهران در قُرق سربازان و دلدادگان سردار دل هاست. هم اکنون ساعت ۷:۰۵ صبح خیابان های اطراف دانشگاه تهران و همه مسیرهای منتهی به محل برگزاری مراسم، مملو از انبوه جمعیت عزادار و سوگواری است که آمده اند با حاج قاسم عزیز و همرزمان شهیدش وداع کنند و به دشمنان بگویند «انتقام سخت در راه است».

گره خوردن پرچم های ایران و عراق به هم

یکی از جلوه های دیدنی مراسم تشییع حاج قاسم و ابومهدی، گره خوردن پرچم های ایران و عراق به نشانه پیوند براداری و همدلی بین دو ملت است.

گزارش های دریافتی حاکی از آن است که به علت ازدحام جمعیت، تردد در خیابان های اطراف محل برگزاری مراسم با کندی بسیار زیاد انجام می شود و پیش بینی می شود که میلیون ها دلداده سردار مقاومت، با شرکت در مراسم تشییع، برای آخرین بار با فرمانده شجاع و محبوب امت اسلامی وداع تاریخی داشته باشند.

مردم با در دست داشتن تصاویری از سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، با سردادن شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسراییل»، «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند»، و ... خواهان انتقام سخت ترور سردار سلیمانی هستند.

مراسم تشییع پیکرهای مطهر شهدا، هم اکنون در دانشگاه تهران آغاز شده و مردم عزادار منتظرند تا به امامت ولی امر مسلمین، نماز را بر پیکر مطهّر سردار سلیمانی و دیگر شهدا اقامه اقامه کنند.

پیکر سردار و همرزمانش وارد دانشگاه تهران شدند

ساعت از ۸ صبح گذشته بود که با اعلام بلندگوهای مراسم و اطراف دانشگاه تهران، پیکر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش هم اکنون وارد دانشگاه تهران شدند.

 با اعلام ورود پیکرهای مطهر شهدا به مراسم، ناله های مردم به آسمان بلند شد و صدای هق هق گریه آنان، فضای دانشگاه تهران و خیابان های اطراف را پر کرد.

امضای طومار انتقام سخت

طوماری در میدان انقلاب نصب شده و مردم انقلابی با امضای آن، خواستار انتقام سخت از آمریکای جنایتکار و  حامیان منطقه ای استکبار جهانی شده اند.

نماز رهبر معظم انقلاب بر پیکر سرباز ولایت

عقربه ها ساعت از ۹:۳۰ گذشته بود که امام خامنه ای، ولی امر مسلمین جهان وارد مراسم شدند. مردم با مشاهد حضور ولی امر مسلمین، با شعارهای «ما همه سرباز توییم خامنه ای، گوش به فرمان توییم خامنه ای»، «خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست»، «این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده»، «ای پسر فاطمه تسلیت تسلیت»، «ابوالفضل علمدار خامنه ای نگهدار»، و ...، شهادت سردار مقاومت را معظم له تسلیت گفتند.

پس از حضور رهبر معظم انقلاب، معظم له نماز میت را توأم با اشک، بر پیکر سردار حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی مهندس و دیگر شهدا اقامه کردند.

اللّهُمَّ انّ هولاء المُسَجّون قُدّامَنٰا عبادک‌‎ ‌‏وَابْنُ عبادک وَابْنُ امائک نَزَلَوا بِکَ وَاَنْتَ خَیْرُ مَنْزُولٍ بِهِ
[خداوندا این کفن‌شدگان که در پیش پای ما قرار دارند، بندگان تو اند و فرزند بندگان تو و فرزند کنیزان تو اند. نزد تو فرود آمده و تو بهترین کسی هستی که نزد او فرود می‌آیند.]

اللهُمَ انهم مُحتاجون اِلی رَحمَتک و انتَ غَنی عَن تعذیب عِبادُک
[خداوندا آنها، محتاج رحمت تواند و تو از عذاب بندگانت بی‌نیاز هستی.]

اللّٰهُمَّ إِنْ کانَوا مُحْسِنین فَزِدْ فِی إِحْسانِهِم وَ إِنْ کانَوا مُسِیئین فَتَجَاوَزْ عَنْهُم.
[خداوندا اگر اینان، نیکوکار بودند، بر نیکوکاریشان بیفزا و اگر گناهکار بودند، از گناهشان درگذر.]

اللّٰهُمَّ إِنَّا لَانَعْلَمُ مِنْهم إِلّا خَیْراً وَأَنْتَ أَعْلَمُ بِهم مِنَّا  
[خداوندا ما جز نیکی از آنها چیزی نمی‌دانیم و تو نسبت به آنها داناتری]

اللُهم صَلِّ عَلی مُحمد و آل مُحمدِ اللهُم ادخلهُم فی رَحمتک و رِضوانک
[خداوندا بر محمد و آل محمد درورد فرست و آنها را در رحمت و بهشت رضوانت وارد کن.]

اللهُم اِنک توفیتهُم مُتلطخین بِدمائهم فِی سَبیل رضاک مُستشَهدین بَینَ ایدیهِم مُخلصین فِی ذلک لوَجهکَ الکَریم
[خداوندا تو در حالی آنها را قبض روح کردی که در راه رضایت تو در خون خود غلتیده بودند و در برابر تو به شهادت رسیده و برای تو، ای پروردگار کریم، در این راه با اخلاص بودند.]

 اللهُم فاعلِ دَرجاتِهم و احشُرهُم مَعَ مُحمدِ و آله الطاهرینَ و الحقنا بِهم و ارزُقنا الشَهادة فی سَبیلک یا مولای
[خداوندا پس بر درجات آنها بیفزا و آنها را با محمد و خاندان پاک و مطهرش محشور کن و ما را به آنها ملحق کن و شهادت در راهت را ای مولای من (پروردگار من) روزی ما گردان.]

الحَمدُ اللهِ الذی اکرم المُستشهدینَ فی سَبیله. اَلحمدُ لله الذی رزقنا الشهادة فی سَبیله. اَلحمدُ للهِ الذی رزقنا الجَهاد فی سَبیلِ الاِسلام.
[سپاس خداوندی را که شهیدان در راهش را کرامت نهاد؛ سپاس خداوندی را که شهادت در راهش را روزی ما گرداند و سپاس خداوندی را که جهاد در راه اسلام را روزی ما کرد.]

در این مراسم که سران قوا، شخصیت های کشوری و لشکری به ویژه همرزمان شهید سپهبد سلیمانی در جبهه مقاومت حضور داشتند، صدای هق هق گریه مردم سوگوار در حین نماز نیز به گوش می رسید.

اشک های ولی امر در فراق سردار

امام خامنه ای در حین اقامه نماز میت با چشمان اشک بار چند مرتبه به دلیل بغض و گریه مکث کردند.

دختر سپهبد سلیمانی: ترامپ دیوانه خیال نکن همه چیز تمام شد

زینب سلیمانی دختر سردار رشید اسلام شهید سپهبد سلیمانی، طی سخنانی در مراسم تشییع پدرش، خطاب به رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: پدرم برای اطاعت از شما که ولی‌فقیه هستید ما را تربیت کرد. پدرم افتخارش این بود سرباز شایسته شماست. او جانش را فدا کرد که سرباز شما باشد. مبادا شهادتش موجب اندوهی در چهره شما باشد.

وی افزود: پدرم خواب راحت را از چشم مستکبران  و مستبدان و تکفیری‌ها ربوده بود. اسم حاج قاسم سلیمانی آشیانه صهیونیسم و تکفیر و نظام سلطه را همینک نیز می‌لرزاند. اندیشه و جهاد پدرم جبهه مقاومت را به یک مکتب نهادینه تبدیل کرد. آمریکا باید بداند عاشورا منشا قدرت مجاهدین و آزادیخواهان و وحشت دشمنان اسلام و انسانیت است. شاگردان مکتب خمینی و خامنه‌ای در کلاس درس اخلاص سلیمانی تربیت شده‌اند و تا زنده‌اند شاگردان بیشتری تربیت خواهند کرد و موجب رعب و وحشت مضاعف تکفیری‌ها خواهند بود.

دختر سردار سلیمانی خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا گفت: ترامپ قمارباز، تدبیر شیطانی تو در تفرقه و جدایی بین ایران و عراق با خطای استراتژیک، موجب اختلاط خون ابومهدی و حاج قاسم و  پیوند تاریخی دو ملت شد و تنفر جاودانه آنها را علیه آمریکا را برانگیخت و پارلمان عراق خروج آمریکایی ها را از عراق کلید زد. خانواده‌های سربازان آمریکایی در غرب‌ آسیا در انتظار مرگ فرزندانشان روزهایشان را سپری خواهند کرد. ترامپ دیوانه خیال نکن همه چیز تمام شد. ما همانند پدرم در کنار رهبرمان خواهیم بود.

وی افزود: امروز سلیمانی‌های مقاومت پیام دادند. عموی عزیزم سید حسن نصرالله، بشار اسد، اسماعیل هنیه، زیاد نخاله، ابوحسن العامری، عبدالملک الحوثی که هرکدام به تنهایی برای نابودی امثال تو کفایت می‌کنند پیامشان را خواهند داد.

تجلیل اسماعیل هنیه از سردار مقاومت

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر جنبش جهاد اسلامی فلسطین حماس، هم به نمایندگی از جبهه مقاومت، در مراسم تشییع پیکر پاک و سرافراز شهید سپهبد قاسم سلیمانی، گفت: ما به ایران آمده‌ایم تا به مقام معظم رهبری حفظه الله، دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران شهادت فرمانده بزرگ حاج قاسم سلیمانی را تسلیت و تعزیت بگوییم.

رئیس دفتر جنبش جهاد اسلامی فلسطین حماس خاطرنشان کرد: من اعلام می کنم که پروژه مقاومت در سرزمین فلسطین همچان ادامه خواهد یافت، سست نخواهد شد و عقب نشینی نخواهد کرد و این ترورها و شهادت ها بر توانمندی، بر ثبات و استقامت و اصرار ما در ادامه راه خواهد افزود و ما این راه را تا آزادی قدس و سرزمین فلسطین و آزادی اراده انسان‌های منطقه به یاری خداوند ادامه خواهیم داد.

وی اظهار کرد: در پایان باید بگوییم، در این اجتماع عظیم اعلام می کنیم که فرمانده شهید سلیمانی که همه زندگی خود را در حمایت و پشتیبانی از فلسطین به سر برد و او در راس فرماندهی نیروی قدس سپاه بود اعلام می کنم که «این فرمانده بزرگ شهید قدس، شهید قدس، شهید قدس» است.

تاریخ سازی مردم/ بغض میلیون ها عزادار ترکید

ساعت از ۱۰:۲۵ گذشته و پس از اقامه نمازمیت توسط رهبر معظم انقلاب، تشییع پیکرهای مطهر شهدای مقاومت از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی آغاز شد، اما به دلیل ازدحام وصف ناشدنی جمعیت عزادار، تقریبا مسیر انقلاب - آزادی بسته شده و تردد به سختی انجام می شود.

مردم انقلابی پایتخت ایران اسلامی با حضور میلیونی در مراسم تشییع سردار حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و دیگر شهدای مقاومت، صحنه‌هایی باشکوه و تاریخی را رقم زده اند.

عقربه های ساعت به ۱۱:۵۷ رسیده و خیابان‌های منتهی به میدان آزادی، بزرگراه آیت‌الله سعیدی، بزرگراه شهید لشکری و بزرگراه محمدعلی جناح مملو از جمعیتی است که از کیلومترها آن سوتر پیاده به سمت میدان آزادی در حال حرکت هستند.

ساعت به ۱۴:۴۵ بعدازظهر رسیده و براساس گزارش های دریافتی، پیکر مطهر شهید سلیمانی و شهدای مقاومت در فاصله حدود دو کیلومتری میدان آزادی قرار دارد و با توجه به حضور پر شور مردم تهران، مراسم تشیع جنازه این شهید بزرگوار در قم با تأخیر چند ساعته آغاز خواهد شد.

پیکر مطهر سردار به میدان آزادی رسید

هم اکنون ساعت ۱۵:۳۰ پیکرهای مطهر مجاهد بین المللی حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و دیگر یاران شهیدشان، در میان ازدحام میلیونی جمعیت عزادار به میدان آزادی رسیدند.

لحظاتی قبل حدود ساعت ۱۶:۱۵ عصر پس از تشییع و بدرقه میلیونی مردم تهران، پیکرهای شهدای مقاومت، راهی قم دیار کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) شدند تا در ام القرای جهان اسلام، علاوه بر طواف گرداگرد مضجع نورانی بانوی کرامت، از بلوار پیامبر اعظم(ص) تا مسجد مقدس جمکران، بر روی دستان منتظران ظهور منتقم حقیقی تشییع شوند.

قم آماده استقبال از محبوب قلب ها

امروز آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) متفاوت‌تر از روزهای دیگر مملو از زائرانی است که برای استقبال از پیکر مطهر سردار دل‌ها از استان‌های مختلف از جمله مرکزی، اصفهان و البرز به شهر مقدس قم سفر کرده‌اند.

صحن‌ها و شبستان‌های حرم مطهر مملو از افرادی است که برای نابودی استکبار جهانی به ویژه رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایتکار دست به دعا برداشته و از حضرت معصومه سلام‌الله علیها مدد می‌خواهند تا نظام اسلامی به صورتی که در شأن شهداست، انتقام خون آن‌ها را از دشمن بگیرد.

قمی های چشم انتظار سردار قلب ها

هزاران نفر نیز در خیابان‌های اطراف حرم مطهر درحال حرکت به سمت مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) هستند تا آماده تشییع با شکوه سردار سلیمانی شوند. جمعیت زیادی از صبح در این بلوار مستقر شده و چشم انتظار ورود پیکرهای مطهر شهدای مقاومت اند و نماز ظهر و عصر خود را در وسط بلوار به جماعت اقامه کردند.

دیار کریمان آخرین توقف سردار دل ها در دنیای فانی

صبح روز سه شنبه نیز پیکر مطهر شهید سردار حاج قاسم سلیمانی بر روی دستان مردم کرمان، دیار کریمان تشییع خواهد شد و سپس در گلزار شهدای این شهر به جمع یاران شهیدش خواهد پیوست.

گزارش: علی علیزاده

انتهای پیام ۳۱۳/۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha