پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شهید حاج قاسم سلیمانی

حوزه/ شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای از ملت شهیدپرور ایران اسلامی برای حضور پرشور در مراسم بزرگداشت و شام غریبان سردار سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با صدور اطلاعیه ای از ملت شهید پرور ایران اسلامی برای حضور پرشور در مراسم بزرگداشت و شام غریبان سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی دعوت کرد.

متن اطلاعیه به شرح زیر است:

«بسـم ربّ الشهداء و الصدیقین»

«وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّـهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَ‌بِّهِمْ یُرْ‌زَقُونَ»

امشب اقامۀ نماز لیلة الدفن و مراسم بزرگداشت و شام غریبان سردار سرافراز سپاه اسلام و فرماندۀ محبوب دل ها، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و مجاهد فی سبیل الله سردار ابومهدی المهندس و یاران وفادارش، پس از مراسم تشییع و تدفین پیکر این مجاهد بزرگ و سردار کرار در مزار شهدای کرمان، پس از اقامۀ فریضۀ مغرب و عشاء (سه شنبه شب ۱۷ دی ماه  ۱۳۹۸) در سراسر کشور و در تمامی مراکز استان ها و شهرها، به منظور تجلیل و تقدیر از عمری مجاهدت جانانه و خاموش این بزرگ سرباز ولایت و مالک اشتر ایران با حضور ملت قدرشناس، فهیم و شهیدپرور ایران برگزار خواهد شد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ضمن حمد و سپاس خداوند قادر متعال، به پاس نعمت بی بدیل ولایت فقیه و ملت آگاه، همیشه در صحنه، قدرشناس و فهیم؛ مردم با بصیرت و ولایتمدار ایران اسلامی از این همه شور و شعور معنوی امت بزرگ اسلامی و خلق حماسه های بی نظیر میثاق و مشایعت جانانه و تحسین برانگیز با فرماندۀ محبوب دل ها  و سردار مقاومت در شهرهای مختلف کشور (به ویژه در شهرهای اهواز، مشهد، تهران، قم و کرمان) از ملت شهید پرور و قدرشناس ایران دعوت می کند تا امشـب همراه با اقامۀ نماز لیلة الدفن (بین نماز مغرب و عشاء) در مراسم های بزرگداشت و شام غریبان شهید حاج قاسم سلیمانی و سایر شهدای گرانقدر جبهۀ مقاومت که پس از اقامۀ نماز مغرب و عشاء، در سراسر کشور و در تمامی مراکز استان ها و شهرستان ها و شهرها برگزار می شود؛ ضمن تجلیل و تقدیر از مبارزات جانانه و مجاهدت های خاموش مالک اشتر انقلاب اسلامی، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و سایر شهدای گرانقدرجبهۀ مقاومت، نابودی و مرگ امریکا و اسرائیل را فریاد زنند.

اسامی شهدا

قال رسول الله صلی الله علیه و آله : یشفع الشّهید فی سبعین من اهله/ شهید هفتاد نفر از بستگان خود را شفاعت می کند.

1. شهید قاسم سلیمانی، فرزند حسن

2. شهید حسین پورجعفری، فرزند محمد

3-شهید شهرود مظفری ،فرزند حسین

4- شهید هادی طارمی،فرزند محمد رضا

5-شهید وحید زمانی نیا، فرزند فریدون

6- شهید جمال ابن جعفر (ابومهدی المهندس)

کیفیت نماز لیله الدفن

 نماز لیله الدفن از نماز های مستحب موکد است که در اولین شب خاکسپاری مومنان قرائت می شود.

این نماز دو رکعت است که در رکعت اول سوره مبارکه حمد و آیت الکرسی و در رکعت دوم، سوره مبارکه حمد و ۱۰مرتبه سوره مبارکه قدر خوانده می شود. در پایان بعد از سلام نماز، می گوییم: اللهم صل علی محمد و آل محمد و ابعث ثوابها الی قبر .... ( نام شهدا و نام پدر )

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha