پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام غفارفام

حوزه/ حجت الاسلام غفارفام گفت: طلبه نوکر امام زمان(عج) است و حق ندارد منافع شخصی خود را بر منافع اربابش مقدم بدارد و اگر ما به درستی در راه خدای متعال قدم برداریم، پروردگار عالم کفیل روزی ما هست و آن را از جایی می‌رساند که به ذهن ما هم نمی‌رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام محمدرضا غفارفام، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام محمدباقر (ع) شاهین دژ، با بیان اینکه علم، زمانی نافع است که نتیجه آن تقوا باشد، اظهار داشت: متقی کسی است که خط قرمزهای خدای متعال را رعایت کند و اگر انسان به آنچه که علم دارد عمل نکند از عبادات خود هم لذت نمی برد.

وی ادامه داد: تقوا اولین مرحله سلوک برای رسیدن به خدای متعال است و همه انبیای الهی انسان را به رعایت تقوا دعوت می‌کردند و با رعایت خط قرمزها است که انسان به جایی می‌رسد که باید برسد.

استاد حوزه اضافه کرد: در روایات بیان شده است که نماز شب انسان را از تجاوز به حریم الهی باز می‌دارد و غضب الهی را خاموش می‌کند و باعث دوری آتش جهنم از انسان می‌شود.

وی افزود: رعایت بایدها و نبایدها و عمل به مستحبات اولین وظیفه طلبه است و اگر به وظیفه خود در قبال خدا عمل کند نزد خدا عزیز می‌شود.

حجت الاسلام غفارفام، کسب علم برای رضای خدا، اخلاص، حفظ حرمت‌ علما، احترام به پدر و مادر، شب‌زنده‌داری، توسل و نماز شب را از برنامه‌های کاربردی و تربیتی طلبه‌ها عنوان کرد.

وی در پایان گفت: طلبه نوکر امام زمان(عج) است و حق ندارد منافع شخصی خود را بر منافع اربابش مقدم بدارد و اگر ما به درستی در راه خدای متعال قدم برداریم، پروردگار عالم کفیل روزی ما هست و آن را از جایی می‌رساند که به ذهن ما هم نمی‌رسد.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha