جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سردار کریمی

حوزه/ فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی از فعالیت ۹ انجمن تخصصی در راستای برگزاری جشنواره امام خمینی(ره) در موضوعات مختلف هنری خبرداد و گفت: فراخوان این جشنواره همزمان با ایام‌الله دهه‌فجر آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، محسن کریمی، فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به آغاز فراخوان جشنواره تخصصی با محوریت حضرت امام خمینی(ره) در ایام‌الله دهه فجر، گفت: به دلیل اینکه حضرت امام(ره) یک شخصیت بین‌المللی هستند و در طول دوران عمر با برکت خود دنیا را با اقدامات خود دچار تحول کردند نیاز است این جشنواره به عمق شخصیت ایشان به درستی بپردازد.

وی که در شانزدهمین نشست ستاد کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان سخن می گفت، تصریح کرد: تولید محتوای هدفمند با توجه به وسعت شخصیت بی‌نظیر حضرت امام(ره) یک ضرورت است که باید به آن توجه شود و برای تحقق این موضوع باید از تمامی ظرفیت‌های هنری و فرهنگی موجود استفاده شود.

کریمی اضافه کرد: هم‌افزایی میان آثار تولیدی نیز باید در دستور کار جشنواره باشد و برای تحقق این کار می‌توان آن را به صورت استانی برگزار کرد که در این صورت قطعا شاهد آثار و برکات زیادی خواهیم بود. استفاده از نمایشگاه‌های ثابت و سیار برای توزیع آثار و به نمایش گذاشتن آن در دید عموم مردم نیز یک ضرورت مهم است، چراکه برخی از جشنواره‌ها که آثار فاخر در آنها تولید می‌شود دارای سیستم توزیع هدفمند نیستند.

این مقام مسئول اظهار کرد: آن چیزی که هدف جشنواره حضرت امام(ره) است امام‌شناسی برای نسل جدید است که برای تحقق این مهم می‌توان از ظرفیت‌های مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه استفاده کرد و این یک ضرورت است که باید به آن توجه شود.

کریمی با بیان اینکه برگزاری تئاترهای خیابانی که یکی از برنامه‌های گام اول کنگره بود سبب شد بسیاری از آحاد مردم با ارزش‌های انقلاب آشنا شوند؛ افزود: تشکیل تیم‌های اندیشه‌ورز برای تولید محتوا و سوژه‌یابی یک ضرورت است و اگر سوژه‌یابی به شکل درستی انجام شود قطعا در روند برگزاری جشنواره بسیار مؤثر خواهد بود و این تیم می‌تواند در راستای عملیاتی کردن سوژه‌ها بررسی‌های لازم را انجام دهد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: یکی از برنامه‌های راهبردی استان که در دستور کار داریم تشکیل موزه تخصصی امام خمینی(ره) است که جشنواره تخصصی حضرت امام(ره) می‌تواند در راستای تولید آثار فاخر برای موزه بسیار نقش آفرینی کند.

وی ادامه داد: ۹ انجمن تخصصی در راستای برگزاری جشنواره امام(ره) در موضوعاتی چون هنرهای تجسمی، طراحی، نقاشی، عکاسی، کاریکاتور، پوستر، نقاشی خط و اینفوگرافی کار خود را آغاز کرده اند و فراخوان این جشنواره همزمان با ایام‌الله دهه‌فجر آغاز می‌شود و امید است در مدت مشخصی که این فراخوان داده می‌شود آثاری فاخر و در شأن حضرت امام(ره) تولید شود.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha