پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شورای راهبردی

حوزه/ اعضای شورای علمی راهبردی واحد مشاوره حرم مطهر بانوی کرامت برای نخستین بار طی نشستی با حضور مشاوران نهادهای مختلف دینی و حوزوی گردهم آمده‌اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نخستین نشست شورای علمی راهبردی واحد مشاوره حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) با حضور مشاوران نهادهای مختلف دینی و حوزوی در سالن جلسات ساختمان کریمه حرم مطهر برگزار شد.
این نشست با هدف ارتقای سطح کیفی مشاوره، آشنایی کارشناسان با راهکارهای نوین مشاوره، ارتقای ارائه خدمات مشاوره‌ای در عرصه‌های علمی ـ مهارتی و آشنایی کارشناسان با محتوا و متدهای جدید مشاوره برپا شد.
«ارائه مشاوره براساس مبانی و آموزه‌های اسلامی»، «ارائه خدمات مشاوره به صورت تفکیکی میان مراجعین برادر و خواهر» و «ارائه خدمات مشاوره به صورت شناختی و هدایتی» از سیاست‌های کلان شورای علمی راهبردی واحد مشاوره حرم کریمه اهل‌بیت(س) است.
شورای علمی راهبردی قرار است در قالب‌های «هیأت اندیشه‌ورز»، «هدایت و نظارت» و «توانمندسازی» فعالیت داشته باشد که وظیفه هیأت اندیشه‌ورز تبیین برنامه‌ها و سیاست‌های اجرایی واحد مشاوره و ایده‌پردازی است.
همچنین شورای علمی راهبردی در بخش هدایت و نظارت ضمن تبیین فرایند جذب و گزینش کارشناسان واحد مشاوره بر عملکرد کارشناسان نیز نظارت خواهد داشت و کار دیگر شورا برگزاری دوره های آموزشی و کارگاه‌ها و کارگروه‌های تخصصی است.
گفتنی است، در حوزه روانشانسی و مشاوره نظام روانشناسی، مهم‌ترین موضوع این است که مردم به ضرورت و اهمیت مشاوره توجه کنند؛ هم‌چنانی که به ضرورت و اهمیت مراجعه به پزشک توجه می‌کنند و در امر تحصیل فرزندان، رفتارهای خانوادگی، مناسبات زن و شوهر با یکدیگر و بسیاری مشکلات دیگر به روانشناسان و مشاورانی مراجعه داشته باشند که قابل اعتماد هستند.
در نخستین نشست شورای علمی راهبردی واحد مشاوره حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها، نظر بیشتر کارشناسان احداث و راه‌اندازی مرکز مشاوره‌ای غنی از سوی آستان مقدس در مرکز شهر بود تا افراد با توجه به عنایت بانوی کرامت بهتر و آسان‌تر به مرکز مراجعه و مشکلات خود را با مشاوران در میان بگذارند.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha