پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
‌ ‌عنایت اله رحیمی استاندارفارس

حوزه/ استاندار فارس با بیان اینکه بصیرت افزایی در سایه انس با قرآن کریم ایجاد می شود، گفت: هرکس طالب هدایت و رستگاری است باید به این حبل متین چنگ بزند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، عنایت الله رحیمی، صبح امروز در مراسم اختتامیه هفتمین دوره مسابقات سراسر قرآن کریم قوه قضائیه که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، به ایام الله دهه مبارکه فجر اشاره کرد و اظهار داشت: انقلاب اسلامی نشأت گرفته از آموزه های قرآن کریم با اهداف الهی است.

وی، جنبه هدایتی انس با قرآن را یکی از برجسته ترین جنبه های قرآنی دانست و اضافه کرد: خالق هستی به واسطه قرآن با بندگان خود سخن می گوید و رمز و راز حقیقت را از این طریق می آموزد.

استاندار فارس با تصریح اینکه قرآن کریم انسان را به استوارترین راه و مقصد هدایت می کند، عنوان کرد: هرکس طالب هدایت و رستگاری است باید به این حبل متین چنگ بزند.

وی در ادامه به بعد عبادی قرآن کریم اشاره و عنوان کرد: خواندن و آموزش قرآن کریم یکی از ابعاد با فضیلتی است که در احکام عبادی اسلام جایگاه ویژه ای دارد، همچنین تهذیب نفس نیز گام نخست انس با قرآن است.

رحیمی، قرآن کریم را رزق مومن دانست و افزود: باید این تغذیه همیشگی و مستمر و دائمی باشد که در وجود قاریان مشخص است، چراکه در این مسیر حرکت کرده اید.

وی با بیان اینکه بصیرت افزایی در سایه انس با قرآن کریم ایجاد می شود، ابراز کرد: این عمل برای جامعه بسیار مفید است و ایجاد زمینه تفکر و اندیشه در کارها یکی از آثار برجسته انس با قرآن کریم است، همچنین قرآن کریم نیز موجب خودسازی و از بین رفتن خودبینی، حب دنیا، دوری از صفات منفی و زشت نیز می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha