شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امیرحسین شفیعی
امیرحسین شفیعی

حوزه / یک کارگردان سینما و تئاتر گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به اندازه بلند مرتبه است که باید با محوریت وی، آثار متعددی در سینما و تئاتر تولید شود.

امیر حسین شفیعی کارگردان تئاتر و دبیر جشنواره ملی تئاتر «سردار آسمانی» در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه اظهار کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در تاریخ این سرزمین نامش ماندگار خواهد بود، چون وی تمام عمرش را صرف کرد تا مردم ایران و دیگر کشورهای مسلمان در آرامش به سر برند. این شهید خاری در جشم ستمگران بود که در نهایت آنها نتوانستند این خار را تحمل کنند و او را شهید کردند، اما دژخیمان غافل از این امر هستند که فرهنگ شهادت را قاسم سلیمانی به جوانان این سرزمین آموخته است و ما شاهد سلیمانی‌های دیگری در این کشور خواهیم بود.

وی افزود: در تشییع پیکر حاج قاسم همه مردم ایران حضور داشتند، چون دوست داشتن او، تنها به گروه یا آدم‌هایی خاص خلاصه نشده بود، به نحوی‌که بعد از تشیع حضرت امام (ره) تا به حال مردم چنین برای فردی عزاداری نکرده بودند. نکته دیگر این‌که استعمارگران دریافتند مردم ایران چگونه عاشقانه سرداران خود را دوست دارند و با شهادت آنها  هدفشان فراموش نمی‌شود.

این کارگردان تئاتر به نقش هنر در ماندگار شدن آرمان‌های شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: هنر همیشه مهمترین ابزار برای تبلیغ آموزه‌های استراتژیک بوده است. برای همین باید از آن بهره برد تا سیره و رفتار حاج قاسم در این سرزمین ماندگار شود. جشنواره سردار آسمانی قدمی در این رابطه است که می‌خواهیم با قدرت آن را در سال‌های بعد نیز دنبال کنیم.

شفیعی گفت: شاید در دوره اول کمی به لحاظ کیفی، کاستی‌هایی وجود داشته باشد، اما در طول زمان مطمئن باشید بسیاری از آنها از بین خواهند رفت به شرطی که حمایت از این رویداد مقطعی نباشد و در سال‌های آینده نیز ادامه پیدا کند. جدا از تئاتر به نظرم سینما و تلویزیون هم می‌تواند نقش خود را ایفا کنند، حتی کارکرد آن انتظار می‌رود از تئاتر بیشتر هم باشد، چون مخاطبان سینما در برخی مواقع قادرند مقیاسی جهانی داشته باشد.

این کارگردان گفت: اگر نگاهی به تولیدات سینما جهان داشته باشید، متوجه می‌شوید درباره آدم‌هایی که شاید ارزششان، بخش کوچکی از عظمت حاج قاسم سلیمانی را هم در برنگیرد، محور تولیدات متعدد سینمایی است، پس لازم است کارهایی با ارزش‌های بالای هنر درباره حاج قاسم تولید شود تا دنیا بدانید سردار آسمانی با اقداماتش امنیت را برای آنها رقم زده است، چون او بود که دست داعش را برید و سر این دیو دژخیم را به زمین کوباند.

دبیر همایش ملی تئاتر سردار آسمانی تاکید کرد: جدا از سینما، تئاتر و تلویزیون حوزه‌های دیگر تئاتر هم باید نسبت به این موضوع دغدغمند رفتار کنند. برای مثال موسیقی نیز اتفاقی حائز اهمیت در این بحث است که اگر به آن به شکل درستی پرداخته شود نه تنها در ایران بلکه در منطقه نیز شاهد تاثیرات آن خواهیم بود.

وی در انتهای این گفت‌وگو تاکید کرد: جشنواره فیلم فجر مهمترین اتفاق هنری در این سرزمین است، برای همین اهدای جایزه‌ای تحت عنوان سردار سلیمانی به نظرم اقدام شایسته‌ای است که انتظار می‌رود برای سینمای کشورمان جریان‌سازی مطلوبی فراهم کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha