جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله سعیدی - نمازجمعه قم

حوزه/ امام جمعه قم گفت: دشمنان چندی پیش حاج قاسم را ترور کردند، چرا عده ای خود را ذلیل کرده و خون این شهدا را پایمال می کنند، چرا به تذکرات سکان دار انقلاب توجه نمی کنند؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،  آیت الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه قم که در مصلی قدس این شهر برگزار شد، کمال انسان را ارادی دانست و عنوان کرد: انسان برای عروج و کمال خود دستاویزی می خواهد که همان تقواست.

وی افزود: تقوا همان حبل اللهی است که درون خود تمام خوبی ها را دارد، بنابراین برای کمال باید به تقوا چنگ بزنیم.

امام جمعه قم با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه توبه گفت: خداوند خطاب به مومنین می فرماید که ای مومنین اگر پدران و برادران شما کفر را ترجیح می دهند، آنان را سرپرست خود نگیرید.

آیت الله سعیدی بیان کرد: خداوند مومنین را از ارتباط تنگاتنگ با کفار منع کرده است، مومنین سفارش به جنگ با کفار شده اند، اما برخی از مسلمانان در میان کفر بستگانی داشتند که قطع ارتباط با آنان برای مسلمین سخت بود؛ خداوند به طور قاطع به آنان فرمان داد که مبادا به خاطر این ارتباطات با آن ها رابطه دوستی و سرپرستی برقرار کنند.

وی تاکید کرد: هشداری که خداوند در این آیه کریمه داده، منحصر به پدران و برادران نیست، هر کس که بخواهد با اعتقادات و فرهنگ جامعه بازی کرده و آن را به انحراف بکشاند، بر مسلمین است که با آن ها مقابله کنند.

تولیت حرم حضرت فاطمه معصومه(س) خاطرنشان کرد: اگر پدر و مادری بخواهند فرزند خود را به سوی شرک فرا بخوانند، فرزند حق ندارد از آن ها اطاعت کند.

آیت الله سعیدی مطرح کرد: مولا امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه در وصف اصحاب رسول خدا(ص) می فرماید که ما در مواقعی که جنگی رخ می داد، در جبهه مقابل ما اگر بستگان ما حضور داشتند، با آن ها می جنگیدیم و در این کار هیچ شکی به خود راه نمی دادیم.

وی ابراز کرد: حضرت در ادامه روایت می فرمایند که خداوند وقتی اراده ما را دید، ما را بر دشمنان پیروز گرداند، بنابراین مومنین باید توجه داشته باشند که تحت تاثیر اعمال و اعتقادات منفی بستگان قرار نگیرند.

نماینده ولی فقیه در قم در بخش دوم خطبه های این هفته تصریح کرد: بین انسان و خداوند تبارک و تعالی یک رشته ای است که اگر انسان به آن چنگ بزند، می تواند از ظلمت مادیات دنیا به سوی خداوند عروج کند؛ گناه و نافرمانی آفتی است که این رشته را تهدید می کند.

آیت الله سعیدی اضافه کرد: اگر انسان با توبه به ترمیم این ریسمان نپردازد، ناگهان پاره می شود، با تقوا باید کاری کرد که این رشته اتصال با خداوند تا «انا الیه راجعون» حفظ شود.

وی افزود: سیره حضرت زهرا(س) در احیای امر اهلبیت(ع) برای ما اسوه است، روش حضرت زهرا در خطبه فدکیه الگوی خوبی برای کنشگران سیاسی و اجتماعی ما است، از جمله برای فلسطینی ها که سرزمین آن ها توسط اسرائیل غصب شده است.

امام جمعه قم گفت: این روزها که اسرائیل با حمایت آمریکا در پی معامله قرن هستند، فلسطینی ها باید با استفاده از روش حضرت زهرا(س) در قالب خطبه فدکیه با آن ها و مزدورانی مانند سعودی ها مقابله کنند.

آیت الله سعیدی بیان کرد: اینکه راوی خطبه فدکیه حضرت زینب(س) است، جای تعجب نیست، سال ها بعد همین حضرت زینب(س) توسط این امت به اسارت کشیده شد، از خطبه قوی دختر رسول خدا(ص) پیداست که آن حضرت در آن خطبه عالمانه، شعور و وجدان آفت زده مردم مدینه را نشانه گرفته است.

وی تاکید کرد: حضرت زهرا(س) می دیدند که عده ای آشوبگر از بی توجهی مردم مدینه استفاده کرده و چندین اصل اسلامی را زیرپا گذاشتند، ایشان می دیدند که این غارتگران که با غوغا سالاری حق ایشان را می خورند، فردا حق مردم را زیر پا خواهند گذاشت.

تولیت حرم حضرت فاطمه معصومه(س) خاطرنشان کرد: درس دیگری که از سیره این بانوی دو عالم می توان گرفت، حد و مرز مذاکره با دشمنان است، ایشان هیچ گاه از هدایت گری و یادآوری حدود الهی به منحرفان زمان فروگذاری نکردند، اما وقتی لجاجت آن ها را دیدند، باب مذاکره را بر آن ها بسته و حتی امکان حضور آن ها در تشییع پیکر خود را به آن ها ندادند.

آیت الله سعیدی مطرح کرد: این درس برای مسئولین است، چهل سال است که از انقلاب گذشته و آمریکای جنایت کار در طول این مدت ملت ما را تحریم کرده و در مذاکرات خیانت کرده است، آیا این تجربه تلخ چهل ساله کافی نیست تا عده ای غربزده دل از دشمنان کنده و دل به ملت خود ببندند و رهنمودهای رهبر انقلاب را نصب العین خود را قرار دهند؟

وی ابراز کرد: دشمنان چندی پیش حاج قاسم را ترور کردند، چرا عده ای خود را ذلیل کرده و خون این شهدا را پایمال می کنند، چرا به تذکرات سکان دار انقلاب توجه نمی کنند؟

نماینده ولی فقیه در قم تصریح کرد: درس دیگری که در سیره آن حضرت باید گرفت، دقت در انتخابات است، تلاش آن حضرت بعد از رحلت رسول خدا(ص) این بود که مردم بر عهدی که در غدیر بستند، بمانند.

آیت الله سعیدی اضافه کرد: مردم باید در انتخابات به کسانی رای دهند که فردا خود را ملامت نکنند، افرادی که دلبسته ایران و اسلام هستند، افرادی که مانند شهید مدرس دارای غیرت دینی هستند.

وی افزود: والیان پست و دنیا طلب مدینه، این شهر را به محل ابتذال تبدیل کردند، در برخی خانه ها علنا بساط شراب پهن می کردند؛ امروز استمرار همان دست های خائن می خواهند شهر های ما به خصوص شهرهای مذهبی و قم را به فساد بکشانند، به طوری که این کارها در زمان طاغوت هم سابقه نداشت.

امام جمعه قم گفت: دستگاه های ذیربط با معاندان و مغرضانی که قصد به هم زدن فضای مذهبی و فرهنگی قم را دارند، باید با شدت برخورد کنند.

آیت الله سعیدی راهپیمایی 22 بهمن را موردتوجه قرار داد و بیان کرد: مردم باید با اظهار تنفر خود نسبت به قاتلان سردار سلیمانی، بیشتر در صحنه باشند، باید قدردان سپاه پاسداران باشیم که چنین نیروهایی را برای صیانت از اسلام تربیت کردند، باید شعار مرگ بر آمریکای مردم در 22 بهمن امسال پررنگ تر از سال های قبل باشد.

وی تاکید کرد: در 22 بهمن این ملت در آستانه یک انتخابات سرنوشت ساز هستند تا انسان های پاکدست را برای مسئولیت انتخاب کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha