پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
دیدار

حوزه/ امام جمعه یزد در جمع روحانیون گفت: ما برای تربیت انسان‌هایی همانند سردار سلیمانی که تربیت شده مکتب امام(ره) بود وظیفه‌ بزرگی داریم و حضرت آقا نیز این عزیزان را تربیت کردند و به جایگاه‌های بالا ارتقا دادند تا اینکه این جوانان در مقام اولیای خدا قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، امروز در گردهمایی طلاب و روحانیون یزدی در دفتر امام‌جمعه یزد به مناسبت یوم‌الله 12 بهمن، با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی، بیان کرد: اگر ایستادگی، مقاومت و فراست امام خمینی (ره) نبود، دشمنان در خیلی از موقعیت‌ها ضربه می‌زدند؛ امام (ره) انقلاب را از توطئه‌ها نجات دادند.

وی به مقاومت های رهبر معظم انقلاب اسلامی در برابر دشمنان و بیگانگان پس از رحلت امام(ره) اشاره کرد و افزود: امام خامنه‌ای از ابتدای رهبری تاکنون با خنثی کردن توطئه های دشمنان، جامعه را هدایت کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد خاطر نشان کرد: ما برای تربیت انسان‌هایی همانند سردار سلیمانی که تربیت شده مکتب امام(ره) بود وظیفه‌ بزرگی داریم و حضرت آقا نیز این عزیزان را تربیت کردند و به جایگاه‌های بالا ارتقا دادند تا اینکه این جوانان در مقام اولیای خدا قرار گرفتند.

وی ابراز کرد: عالمان و انسان‌های بزرگ باید هنر داشته تا بتوانند انسان‌هایی با این مقام تربیت کنند و امکان ندارد مگر اینکه مربی خود به حق متکی شده و به این مقام واصل شده باشد.

 امام‌جمعه یزد مقام معنوی شهید حاج قاسم سلیمانی را ستود و گفت: به این موضوع می اندیشم که چگونه این اشخاص در عرفان، حقیقت، اخلاص و عمل با خدا ارتباط داشتند و حتماً انسان باید ارتباط خیلی قوی باخدا داشته باشد تا ذره‌ای غیر از خدا در وجودش راه نیابد.

آیت الله ناصری یزد با اشاره به تشییع میلیونی شهید سلیمانی، اظهار کرد: چگونه شد که پیر و جوان، دختر و پسر، مسلمان و غیرمسلمان برای شهادت یک شخص این‌گونه گریه کردد.

وی افزود: یکی از دوستان خواب‌دیده بود که رسول خدا یا یکی از ائمه(ره) سه دفعه فرمودند که حاج قاسم «ریحانه الرسول» است. من سحرگاه زمان تدفین حاج قاسم به این اندیشیدم که در هنگام دفن ایشان، ائمه(ع) چگونه از او استقبال می‌کنند و به آغوش می‌کشند.

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha