جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ اردوی جهادی طلاب مدرسه علمیه بقیه الله اندیمشک

حوزه/ حجت‌الاسلام آذرافروز، با اشاره به استمرار اردوهای جهادی در مناطق محروم، آن را یک تبلیغ عملی در کنار خدمت به مردم و مصداقی از روایت «کُونُوا دُعَاةَ النَّاسِ‏ بِغَیْرِ أَلْسِنَتِکُمْ» دانست.

حجت‌الاسلام حسن آذرافروز، مدیر مدرسه علمیه بقیه‌الله(عج) اندیمشک، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به برگزاری اردوی دو روزه اساتید، کادر و طلاب این مدرسه در مناطق محروم اندیمشک، اظهارداشت: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر انجام خدمات اجتماعی از سوی حوزویان، مدیریت مدرسه بقیه‌الله(عج) از سال‌های قبل طرح اردوهای جهادی را برنامه‌ریزی و اجرا کرده است.

وی افزود: در این راستا و همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، طلاب به همراه اساتید و کادر مدرسه علمیه اقدام به ساخت یک باب منزل مسکونی در منطقه محروم اندیمشک کردند.

حجت‌الاسلام آذرافروز، اردوهای جهادی را یکی از جنبه‌های پررنگ خدمات اجتماعی برشمرد و بیان کرد: در منظومه فکری بزرگان انقلاب اسلامی به ویژه رهبر معظم انقلاب، اردوهای جهادی یکی از بهترین حرکت‌های مردمی است که باید از سوی طلاب و روحانیون به جدیت استمرار داشته باشد.

وی با بیان اینکه اردوهای جهادی در کنار خدمت به مردم، برای خود طلاب اثر تربیتی بسیار زیادی دارد، گفت: با این کار، در صحنه عملی جلوه زیبایی از روحانیت در منظر و مأوای مردم نمایان می‌شود که خود سبب تقویت نگاه مثبت مردم به دین می‌شود.

مدیر مدرسه علمیه بقیه‌الله(عج) اندیمشک، در پایان یکی دیگر از ویژگی‌های اردوی جهادی تقویت جنبه «تبلیغ عملی» بیان کرد و آن را یکی از مصادیق روایت امام صادق(ع) مبنی بر «کُونُوا دُعَاةَ النَّاسِ‏ بِغَیْرِ أَلْسِنَتِکُمْ» دانست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha