جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شورای نگهبان

حوزه/ مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان، تخریب شورای نگهبان را ظلم بزرگی به نظام دانست و تصریح کرد: این کار ریختن آب به آسیاب دشمن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، علی اصغر دریایی، صبح امروز در نشست جمعی از فعالان برگزاری انتخابات که در حوزه علمیه کردستان برگزار شد، ضمن تبریک دهه مبارک فجر اظهار داشت: یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران برگزاری انتخابات آزاد است که این انتخابات نمود بارز مردم سالاری دینی می باشد.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: خوشبختانه در هر انتخاباتی که در کشور برگزار شده است، شاهد حضور و مشارکت حداکثری ملت انقلابی و با بصیرت ایران بوده ایم که این نشان از بینش سیاسی این مردم دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امسال تعداد داوطلبین مجلس یازدهم در استان های کشور نسبت به دوره های گذشته بسیار بالا بود، عنوان کرد:  افزایش تعداد نامزدهای نمایندگی مجلس مشکلاتی را به دنبال داشت که باعث سواستفاده برخی از این فضا گردید.

دریایی با اشاره به اینکه برخی از غوغاسالاران به شدت نظارت استصوابی را مورد انتقاد قرار داده اند، عنوان داشت:  همه داوطلبان انتظار داشتند که از سوی نهادهای مربوطه مورد تایید قرار بگیرند که این عقیده از نظر منطق قابل قبول نیست، لذا برای اینکه بتوان از میان داوطلبین، افراد اصلح، شایسته، پاکدست و... را انتخاب کرد، بدون شک نظارت هایی باید وجود داشته باشد.

وی اظهار کرد: با وجود طبیعی بودن تایید یا رد صلاحیت ها بعضی از نامزدهای این دوره که صلاحیت حضور در انتخابات را به دست نیاورده بودند، اقدام به حاشیه سازی علیه شورای نگهبان کرده اند.

دریایی یادآور شد: نظارت بر صلاحیت کاندیداها امری مختص به ایران نیست و در تمامی کشورهای دنیا مرسوم است و به عنوان یک قانون شناخته می شود، زیرا هیچ انسان متعهد به قانون حاضر نیست که مجلس به محل برخی از افراد حاشیه دار و فرصت طلب مبدل شود.

نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در استان کردستان، تخریب شورای نگهبان را ظلم بزرگی به نظام دانست و اضافه کرد: متاسفانه در هفته های اخیر برخی داوطلبین که می خواستند به عنوان قانونگذار به مجلس راه پیدا کنند، به دلایل مختلف نتوانستند از فیلترهای نظارتی عبور کنند و همین امر باعث شد که حاشیه هایی برای نظام و شورای نگهبان به وجود بیاروند و این کار ریختن آب به آسیاب دشمن است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha