پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
عابدین رستمی

حوزه/ امام جمعه شهرستان قروه گفت: مشارکت در انتخابات و حضور در برهه های حساسی که دشمن با دست گذاشتن روی آن ها به دنبال آسیب زدن به کشور است از وظایف مردم است.

حجت الاسلام عابدین رستمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در استان کردستان اظهار داشت: بیانیه گام دوم انقلاب برای این بود که ترقی و رشد در گام های بعدی انقلاب شکل گیرد و باید دانست که ۲۲ بهمن شروع انقلاب بود نه پیروزی آن.

امام جمعه شهرستان قروه سخت ترین مرحله هر انقلابی را تشکیل دولت اسلامی دانست و با اشاره به وضعیت جامعه امروز گفت: متأسفانه هنوز نتوانسته ایم دولت اسلامی را شکل داده و اساس آن را به کار بگیریم و این باید آسیب شناسی شود.

امام جمعه شهرستان قروه ادمه داد: گام دوم انقلاب این است که به هر آنچه روی کاغذ آمده است، عمل شود و به اجرا برسد.

وی در ادامه به پیش فرض های مرتبط در راستای گام دوم انقلاب اشاره داشت و تصریح کرد: محور نخست دفاع از نظریه نظام انقلابی است، به طوری که هیچ ابزاری وجود ندارد که کسی بخواهد انقلاب را از مسیر خود دور کند و این هشداری است به تجزیه طلبان.

حجت الاسلام رستمی با تأکید بر اینکه تک تک افراد جامعه باید وظایف خود را در برابر انقلاب انجام دهند، گفت: مشارکت در انتخابات و حضور در برهه های حساسی که دشمن با دست گذاشتن روی آن ها به دنبال آسیب زدن به کشور است از  وظایف مردم است.

وی با بیان اینکه جلوگیری از انقلاب جلوگیری از اسلام است، یادآور شد: محور دوم این موضوع جمهوریت و اسلامیت است که در فلسفه سیاسی وظیفه مردم همین بوده که جمهوری اسلامی عامل تشکیل حکومت اسلامی است.

امام جمعه شهرستان قروه بیان داشت: امام خمینی (ره) انقلاب را به دست مردم داد و مردم صاحب انقلاب هستند و این رابطه جمهوریت و اسلامیت است.

وی بیان داشت: تقابل دوگانه بین اسلام و استکبار محور سومی است که دشمن از آن هراس دارد، لذا باید گفت هر شیعه و سنی که در برابر ظلم بجنگد، اسلام او اسلام ناب است.

حجت الاسلام رستمی در بخش دیگری از سخنان خود به محور چهارم که خطر بی توجهی به شعارهای ناب انقلاب است، پرداخت.

به گفته وی شعار انقلاب؛ عدالت اجتماعی، مبارزه با ستم و سبک زندگی اسلامی است.

امام جمعه شهرستان قروه با هشدار اینکه دولت های استکباری شعارهای انقلاب را به سخره می گیرند، خواستار توجه به این مهم شد.

وی در ادامه  گفت: کسی که گمان کند مشکلات اقتصادی صرفاً ناشی از تحریم است و به مقابله با استکبار ربط دهد، دچار خطا شده است.

حجت الاسلام رستمی با بیان اینکه تنها راه دشمن این است که اسلام و انقلاب را کنار بگذارد، عنوان کرد: دشمن از دشمنی با انقلاب دست بر نخواهد داشت تا زمانی که به رسم آمریکایی شویم، لذا اسباب فکر و ترقی را از بین بردن به معنای رکود و تفرقه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha