پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
گردهمائی مبلغین طرح هجرت فارس

حوزه/ کارشناس مسائل فرهنگی با تاکید بر این که تداوم نظام اسلامی ارتباط مستقیمی با مجلس خبرگان رهبری دارد، اظهار کرد: شرح وظایف مجلس خبرگان رهبری فقط موضوع رهبری نیست، بلکه کل نظام اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام نصر الله خلیلی، عصر امروز در دهمین گردهمایی مبلغین هجرت استان فارس که در سالن جلسات دارالذکر حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، پیروزی انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، یک نظام نو مبتنی بر آموزه های اسلامی تحت عنوان جمهوری اسلامی شکل گرفت.

وی به انتخابات مجلس خبرگان اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: در مجلس خبرگان رهبری طبیعی است که به دلیل فوت یا برخی مسائل دیگر اشخاصی جایگزین شوند به همین دلیل انتخابات میان دوره ای برگزار می شود.

این کارشناس فرهنگی با تاکید بر این که تداوم نظام اسلامی ارتباط مستقیمی با مجلس خبرگان رهبری دارد، اظهار کرد: شرح وظایف مجلس خبرگان رهبری فقط موضوع رهبری نیست، بلکه کل نظام اسلامی است و موظف است در مسائل حاکمیتی نظام ورود کند بر همین اساس کمسیون هایی در مجلس خبرگان تشکیل شده است.

وی بیان کرد: جریان سرویس های جاسوسی توجه ویژه ای به انتخابات مجلس خبرگان رهبری دارند و در هر کدام از این سرویس ها مراکزی وجود دارد که رفتار اعضای مجلس را به صورت دقیق مورد مطالبه قرار می دهند، لذا در تلاش اند با چهره سازی، افرادی را وارد این مجلس کنند.

حجت الاسلام خلیلی عنوان کرد: در سطح کشور ۳۰۲ نفر برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای ۷ صندلی نام نویسی کرده اند، در استان فارس نیز ۳۷ نفر برای یک صندلی نام نویسی کرده اند که از این تعداد ۳۱ نفر در آزمون شرکت کردند، ۱۱ نفر به حد نصاب رسیده و دعوت به آزمون شفاهی شده اند، در بین این ۱۱ نفر چهار نفر از فارس و مابقی از سایر استان ها هستند.

این کارشناس فرهنگی در پایان انتخابات مجلس شورای اسلامی را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: در استان فارس ۹۲۴ نفر برای ۱۸ صندلی در مجلس شورای اسلامی نام نویسی کردند، لذا باید برای اتوبوسی نام نویسی کردن چاره ای اندیشید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha