پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
دکتر زهیری

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: معتقد نیستم که ما در حال حاضر دچار بحران هویتی هستیم اما به هر صورت باید اختلالات امروزی در زمینه مساله هویت را جدی گرفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر علیرضا زهیری طی سخنانی در نشست کتاب خوان تخصصی با موضوع انقلاب اسلامی که به مناسبت دهه مبارک فجر و به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم در ساختمان انجمن های علمی حوزه برگزار شد، ابراز داشت: ما باید بتوانیم در کنار آسیب شناسی ها، فرصت ها و امتیازات خاص انقلاب اسلامی را بررسی کنیم.

نویسنده کتاب "سیاست و هویت در جمهوری اسلامی ایران" همچنین افزود: ما باید در راستای اهداف والای انقلاب اسلامی و در گام دوم انقلاب فراتر از آن چه صورت گرفته به دنبال تحقق اهداف باشیم و این کار البته مجاهدت و تلاش خستگی ناپذیری را می طلبد.

وی گفت: از سویی ما باید در تبیین مسایل و تحلیل قضایا، به شرایط و اقتضائات نسل ها توجه ویژه ای داشته باشیم و این را هم بدانیم که با ظهور نسل سوم، صحبت از حکومت و کارآمدی آن بیشتر مدنظر است و لذا باید نیازها و مطالبات این نسل را در مباحث تئوریک مورد توجه قرار دهیم.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین بیان داشت: از اوایل دهه هشتاد به این سو، به تدریج بحث های مربوط به کارآمدی دولت مطرح شده و البته منظور از دولت در این جا صرفاً قوه مجریه نیست بلکه همه نهادهای حکومتی را در برمی گیرد که تحت عنوان کلی حاکمیت مطرح می باشند.

وی خاطرنشان کرد: بنده اعتقاد ندارم که در ایران دچار بحران هویتی هستیم بلکه دارای برخی اختلالات هویتی داریم که تا قبل از رسیدن به مرحله حاد باید فکری برای علاج آن کنیم.

زهیری همچنین گفت: ما امروز در آستانه ورود نسل چهارم انقلاب به جامعه هستیم که به خصوص ورود رسانه های نوین باعث فشردگی نسل ها شده و دیگر این طور نیست که مثلاً بگوییم بعد از این مقدار سال باید منتظر نسل جدید باشیم بلکه الان سخن از نسل ها، دهه ای شده مثلاً می گویند بچه های دهه هشتاد یا دهه هفتاد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha