پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین قریشی دوران نوجوانی را بهترین زمان برای ارتباط با خدا دانست و گفت: انسان بعد از سپری شدن عمر متوجه می‌شود که جوانی و نوجوانی بهترین دوران زندگی انسان بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، امروز ۲۱ بهمن ماه ۱۳۹۸ در مراسم گرامیداشت ایام الله دهه فجر و چهلم سردار سپهبد سلیمانی که به همت مدارس دانش‌آموزی افلاکیان و عمار در سالن اداره برق ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: مقام شهید و شهادت به اندازه‌ای باارزش است که بالاتر از آن در نزد خداوند عملی نیست و ائمه معصومین(ع) برای بهترین‌های امت خود آرزوی شهادت می‌کردند.

وی ادامه داد: شهید را بدون غسل و کفن و با همان لباس رزم دفن می‌کنند تا با همان بدن پاره پاره در قیامت محشور شود و امیرالمومنین(ع) فرموده‌اند، که هزار ضربه شمشیر برای من راحت‌تر و بهتر از مرگ در بستر بیماری است.

امام جمعه ارومیه در ادامه به شهادت سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: شهید سلیمانی به دنبال شهادت بود و همیشه آرزوی شهادت داشت و همه باید در مسیر سردار سلیمانی قدم برداشته و از خداوند توفیق در زندگی و در نهایت شهادت را طلب کنیم.

وی اضافه کرد: باید قدر دوران نوجوانی را دانست و از آن در جهت بندگی خدای متعال استفاده کرد و انسان بعد از سپری شدن عمر متوجه می‌شود که جوانی و نوجوانی بهترین دوران زندگی انسان بود و باید در این دوران ارتباط خود را با خداوند محکم‌تر کنید و بهترین کار برای ارتباط با خداوند نماز است که ارزش بسیار بالایی نزد خداوند دارد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در بخش دیگری از سخنان خود نوجوانان را به احترام نسبت به پدر و مادر توصیه کرد و بیان داشت: نوجوانان باید به والدین خود احترام بگذارند و خداوند در قرآن بعد از وجوب اطاعت خود از حقوق والدین سخن گفته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: احترام به پدر و مادر سبب موفقیت در زندگی شده و هر چه قدر انسان به پدر و مادر خود احترام بگذارد خداوند توفیق بیشتری به انسان داده و راه‌های موفقیت را برای انسان هموار می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha