پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
طباطبایی

حوزه/ امام جمعه اصفهان گفت: رای دادن واجب عینی است و همچون نماز باید آن را به جا آورد، چرا که هر رای باعث ناامیدی دشمن در فشارها و تحریم ها خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، پیش از ظهر امروز در همایش فجر آفرینان فاطمی بانوان طلبه با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در گام دوم ۷ فصل بیان کردند.
مدیر حوزه علمیه اصفهان افزود: بیانیه گام دوم در فصل های هفت گانه «علم و پژوهش»،  «معنویت و اخلاق»، «اقتصاد»، «عدالت و مبارزه با فساد»، «استقلال و آزادی»، «رابطه با جهان و مسیر دشمن با مسیر حق» و فصل هفتم «سبک زندگی» تنظیم شده است.
امام جمعه اصفهان با بیان اینکه این گام ها بدین معنا نیست که در ۴۰ سال گذشته کار نشده است، تصریح کرد: منظور از گام دوم یعنی ادامه گام اول و برداشتن گام های بلندتر برای تکمیل این فصل ها تا رسیدن به تمدن نوین اسلامی و آماده سازی جهان برای ظهور حضرت مهدی.
عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه بحث ما سر دولت و جمعیت خاص نیست، اظهار کرد: کارهایی که حکومت اسلامی در این ۴۰ سال انجام داده، مورد بحث ما است براین اساس این فصول را با قبل از انقلاب مقایسه می‌کنیم و می‌بینیم در رابطه با همان فصل اول قبل از انقلاب ۴۸ درصد مردم ایران بیسواد مطلق بودند.
وی ادامه داد: ما در فصل اول به جایی رسیدیم که امروز ۲ درصد بیسواد داریم که آنها هم افرادی هستند که والدینشان اجازه تحصیل به آنها ندادند، همچنین کل دانشگاه های کشور تعداد ۱۷۵ هزار دانشجو داشتند که الان نزدیک به ۳ میلیون و نیم دانشجو داریم.
آیت الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: جمع کل پزشک کشور زمان طاغوت ۱۰ هزار نفر بود، ولی طبق آمار سال ۹۳ تعداد ۱۱۷ هزار پزشک داریم.
وی با اشاره به اینکه در دوره مجلس سوم یکی از کارهایی که بسیار انجام می‌شد معرفی افراد به شورای پزشکی برای اعزام به خارج از کشور برای معالجه بود، اظهار کرد: آن مواقع در علم پزشکی خیلی عقب بودیم اما الان حتی یک نفر هم نداریم که در ایران معالجه نشود مگر اینکه بیماری لاعلاج باشد یا وسایل پزشکی را نداشته باشیم.
وی با اشاره به آمار جهانی اظهار کرد: کشور ما ۱۱ برابر کشورهای دیگر سرعت رشد علمی داشته است.
امام جمعه اصفهان با بیان اینکه در صنایع دفاعی قابل قیاس با قبل نیستیم، اظهار کرد: ما بعد از انقلاب و حتی زمان جنگ بسیاری از وسایل جزئی را نمی‌توانستیم بسازیم و دشمن تمام سعیش بود کسی از بیرون به ما اسلحه نفروشد، اما الان همه سعی دشمن این است که ایران به کسی اسلحه نفروشد. 
وی با تاکید بر اینکه باید در علم و پژوهش به حدی برسیم که دیگران از ما بیاموزند، یادآور شد: در اخلاق و معنویت شاید خیلی ها گمان کنند از نظر اخلاق عقب رفتیم خیر امروز اصلا قابل قیاس با زمان شاه نیست، چنانکه امروز با همه بدحجابی ها، از زمان طاغوت بسیار بسیار با اخلاق تریم.
وی با اشاره به اینکه در زمان طاغوت فقط در تهران ۱۰ هزار مشروب فروشی رسمی فعال بود، اذعان کرد: آن زمان، در کل کشور اعتکاف فقط در قم بود، آن هم در یک مسجد و فقط طلبه ها که جمعشان به ۵۰ نفر نمی رسید، اما الان در مساجد و دانشگاه ها جوانان مشغول عبادت می شوند.
امام جمعه اصفهان تصریح کرد: افرادی از جمله شهید سلیمانی داریم که برای ولایت حکم مالک اشتر را دارند و باید بدانید افراد زیادی همچون سردار سلیمانی داریم البته ریزش داشتیم، ولی رویش ها بیشتر و برتر از ریزش ها هستند.
وی با بیان اینکه در مسئله اقتصاد و صنعت و رفاه، عدالت اجتماعی امروز قابل قیاس با قبل نیست، یادآور شد: زمان طاغوت فقط برخی شهرها برق داشتند و در کل کشور یک اتوبان تهران کرج تاسیس شده بود که بعد از انقلاب تکمیل شد.
عضو خبرگان رهبری افزود: در تخیل ما هم نمی‌گنجید که روزی روستاهای شرق اصفهان هم گازرسانی شود، ولی امروز دور افتاده ترین روستاها هم عمدتا برق دارند. 
وی با اشاره به اینکه زمان طاغوت استقلال نداشتیم به نحوی که نه تنها جلوی رژیم غاصب صهیونیستی ایستادگی نمی‌کردیم که حتی به او کمک هم می‌کردیم، تاکید کرد: مهمترین کاری که امام انجام داد، بیرون آوردن ما از سیطره کفار بود.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با تاکید بر اینکه در هیچ کاری در انقلاب عقبگرد نداشتیم، افزود: گام ها را بلند برداشتیم و باید بدانیم ما نباید اگر از دولت و مسئولی بدمان می آید آنرا پای حکومت بنویسیم
وی در پایان تاکید کرد: حضور پای صندوق های رأی واجب کفایی نیست بلکه رای دادن واجب عینی است و همچون نماز باید آن را به جا آورد، چرا که هر رای باعث ناامیدی دشمن در فشارها و تحریم ها خواهد بود.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha