جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حسین فقیه

حوزه / معاون پژوهش حوزه علمیه استان بوشهر از تشکیل ۱۰ کانون علمی طلاب در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام حسین فقیه، امروز در جلسه ای با اساتید و کادر اجرایی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر به موضوع بررسی مسائل و امور پژوهشی مدرسه پرداخت و با اشاره به آیین نامه فعالیت پژوهشی درسی طلاب (طرح ۵ نمره) گفت: در اول سال تحصیلی ۹۹ -۹۸ آیین نامه جدید راجع به  طرح ۵ نمره پژوهشی از سوی مدیریت حوزه ­های علمیه  به مراکز مدیریت استان­ ها و واحدهای آموزشی جهت اجراء ابلاغ شد.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان بوشهر ضمن  تشریح آیین نامه  پژوهشی، گفت: در سنوات تحصیلی سابق در هر نیم سال تحصیلی بایستی یک مقاله توسط طلاب نوشته و ارائه می ­شد، ولی در آیین نامه جدید در طول تحصیلی تنها به یک مقاله بسنده شده است با این توضیح که در نیم سال اول تحصیلی، بایستی طلاب پس از انتخاب موضوع به مراحل طرح ­نویسی، فیش ­برداری و امور مقدماتی مقاله را انجام دهند و مواد خام مقاله را تحت اشراف و راهنمایی استاد راهنمای خود تهیه نمایند.

وی افزود: طلاب پس از تکمیل این مراحل مقدماتی، ۵ نمره پژوهشی خود را کسب نمایند، و در نیم سال دوم مطالب و فیش­ های گردآوری شده را تجمیع و اثر علمی خود را در قالب مقاله تألیف کنند که این مرحله نیز دارای ۵ نمره پژوهشی می­ باشد.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان بوشهر ادامه داد: در سنوات گذشته اگر طلاب مقاله را تألیف و ارائه نمی­دادند، فقط ۵ نمره پژوهش را کسب نمی­ کردند، اما در آیین نامه جدید تأکید شده است که ثبت نمره درس پژوهشی منوط به ارائه مقاله می ­باشد و در صورت عدم تألیف و ارائه مقاله، نمره درس به هیچ عنوان ثبت نخواهد شد.

حجت الاسلام فقیه به موضوع کانون های علمی طلاب پرداخت و نکاتی را از آیین نامه کانون های علمی به اساتید و کادر مدرسه توضیح و ارائه داد.

حجت الاسلام علی آذرشب، مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر نیز در این جلسه به اقدامات انجام شده پیرامون کانون های علمی طلاب پرداخت و گفت: با توجه به پتانسیل موجود مدرسه در موضوعات ده گانه ادبیات عرب، فقه و اصول، کلام، اخلاق، تفسیر، علوم و معارف قرآن، علوم و معارف حدیث، منطق و فلسفه، تاریخ، اندیشه سیاسی اسلام و انقلاب اسلامی، رسانه و تبلیغ کانون های علمی شکل گرفته است و جلسات خود را شروع نموده اند.

در ادامه  این جلسه،  نکاتی پیرامون سیر کلی و قوت و ضعف  امور پژوهش حوزه علمیه استان، توسط اساتید مطرح شد که حجت الاسلام فقیه در این باره گفت: نظرات اساتید در تصمیمات پژوهشی حوزه علمیه استان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

همچنین اساتید مدرسه به تشریح فعالیت­های پژوهشی خود در کانون علمی مدرسه پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha