شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
image-20200219131303-1.png

حوزه/ مردم از نمایندگان غرب گرا صرف نظر کرده و به نوعی نمایندگان ارزشی و انقلابی را انتخاب کردند و همین مسئله رسالت نمایندگان جدید را برای بدست آوردن اعتماد دوباره مردم سنگین‌تر کرده است.

آیت الله فقیهی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به برگزاری مطلوب انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخاب افراد اصلح از سوی مردم، گفت: یکی از مسائل مهمی که امام راحل سفارش می کردند در ارتباط با مجلس بود، می فرمودند« باید مجلس در رأس امور و قوی باشد».

عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: رهبر انقلاب نیز بر اهمیت داشتن مجلس قوی و کارآمد تأکید می کنند و می فرمایند، اگر مجلس قوی و با اقتدار باشد، می تواند بسیاری از مشکلات کشور و جامعه را رفع کند، این نشان از اهمیت انتخاب درست و مجلس قوی است.

وی بیان داشت: این روزها شاهد حضور پرشور مردم در انتخابات بودیم، این حضور بیانگر اهمیت مردم سالاری و حفظ استقلال کشور و برقراری امنیت است.

عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: این روزها مردم از نمایندگان غرب گرا صرف نظر کرده و به نوعی نمایندگان ارزشی و انقلابی را انتخاب کردند و همین مسئله رسالت نمایندگان جدید را  برای بدست آوردن اعتماد دوباره مردم سنگین تر کرده است.

این استاد خارج حوزه با اشاره به رسالت های نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: از جمله مهمترین شرایط نمایندگان انقلابی تدین، پایبندی به ولایت، پیروی از منویات رهبر انقلاب، تلاش برای فقر زدایی، پاک دست بودن، مبارزه با فساد، مبارزه با رشوه و رانت خواری، مردمی بودن و اجرای درست احکام و قوانین اسلامی و دینی است.

وی بیان داشت: نماینده انقلابی مجلس کسی است که پاسخ گوی نیازهای مردم باشد، با تصویب قانون درست در مسائل معیشتی و اقتصادی به داد مردم  برسد، انتقاد پذیر باشد، منافع ملت و مردم را بر منافع خود ترجیح دهد.

آیت الله فقیهی گفت: نماینده ولایی نباید وام دار، وابسته به هیچ حزب و جناح باشد، بلکه نترس، شجاع، استکبار ستیز و بتواند در مقابل ظلم بایستد و تصمیم شجاعانه در مقابل خواسته های ناحق و ظالمانه گروه ها و احزاب و دشمنان بگیرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: نماینده انقلابی استقلال فکری دارد، تهدیدها را تبدیل به فرصت کرده و از آنها برای رشد و اقتدار کشور کمک و بهره می گیرد.

این استاد خارج حوزه اظهار داشت: نماینده انقلابی ساده زیست است، تجمل گرا و دارای زندگی اشرافی گرایی نیست. به دنبال احیاء حقوق مردم، احیاء ارزشهای دینی مانند حجاب، امر به معروف و نهی از منکر، احیاء فرهنگ و... است.

این استاد خارج حوزه اظهار داشت: مجلس قوی می تواند با دشمن مقابله کند، برای رشد کشور طرح و برنامه داشته باشد، دولت را در مسائل مختلف اقتصادی، فرهنگی و سیاسی و... کمک کند و قانون وضع نماید.

وی بیان داشت: مجلس انقلابی با نظارت دقیق می تواند جلوی فساد، رانت خواریها، رشوها، بی قانونی، قاچاق و ... را بگیرد و دولت را موظف به انجام قوانین در مسائل اقتصادی و رشد معیشتی مردم نماید.

آیت الله فقیهی با بیان این که برای پیشرفت کشور نیازمند کار شبانه روزی و جهادی نمایندگان است و با کار روزمره نباید انتظار پیشرفت را داشت، بیان داشت: مبارزه با فقر، فساد، تبعیض، رانت خواری و... تنها با کار جهادی حل می شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: باید همه تلاش نمایندگان ایجاد تمدن نوین اسلامی باشد و این امر با تلاش و مجاهدت نمایندگان ولایی مجلس امکان پذیر است.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha