جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام عباس خاک

حوزه/ مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: روستا کانون اصلی فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی کشور است و اهداف اقتصاد مقاومتی با محوریت روستا محقق می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، به نقل از ایرنا حجت الاسلام و المسلمین عباس خاک  قم بیان کرد: روستا بهترین مکان برای توسعه کارهای تولیدی است و اثربخشی و بهره‌وری فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی در آن به‌بهترین صورت محقق می‌شود.

وی افزود: کشاورزی به عنوان زیربنای خودکفایی کشور در روستا شکل می‌گیرد و این روستانشینان هستند که امنیت غذایی مردم را با کار و تولید محصولات باغی، زراعی و دامی تامین می‌کنند؛ به طور کلی زندگی مردم روستا آمیخته با کار و تولید است و به همین دلیل حمایت از روستائیان، کشور را در مقابل فشارهای اقتصادی مقاوم می‌کند.

مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: باید تلاش کرد تا زندگی در روستا سرشار از نشاط و سرزندگی باقی بماند که برای تحقق این هدف برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و اجتماعی در مناطق روستایی اقدامی موثر به شمار می‌آید.

وی بیان کرد: در همین رابطه حوزه نمایندگی، ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی قم با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی استان، بیست و هشتمین جشنواره روستایی و عشایر را به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در قالب مسابقات فرهنگی میان خواهران و برادران ساکن در مناطق روستایی قم، با محوریت قرآن کریم برگزار کرد.

 مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی قم ادامه داد: هرچه تبیین تعالیم دینی و قرآنی در جامعه و در میان روستائیان بیشتر ترویج شود، آسیب‌های اجتماعی کاهش یافته و شرایط برای کار و تولید در فضایی امن و بانشاط بیشتر فراهم می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین عباس خاک خاطر نشان ساخت: بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی‌قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تن‌هایی ۴۵ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف قم را به خود اختصاص داده‌است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha