جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کرونا

حوزه / رییس مرکز بهداشت شهرستان کاشان، رعایت بهداشت فردی را مهمترین عامل پیشگیری از ویروس کرونا دانست و گفت: ۹۸ درصد مبتلایان ویروس کرونا بهبود پیدا می کنند و تنها دو درصد آن هم افراد سالخورده و یا دارای بیماری مزمن فوت می کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کاشان، روح الله دهقانی، عصر امروز پنج شنبه هشتم اسفند در جمع خبرنگاران با بیان اینکه باید در زمینه کرونا به مردم  اعتماد بدهیم، گفت: با رعایت موارد بهداشتی  و توجه به دستورالعمل های وزارت بهداشت، به دنبال قطع زنجیره ای گسترش ویروس کرونا در کشور باشیم.

وی به نقش رسانه ها در آگاهی بخشی مردم نسبت به ویروس کرونا  در جامعه  اشاره  کرد و افزود: انتظار می‌رود رسانه‌ها به عنوان یاریگر اصلی مبارزه با شایعه‌ها، با توجه به اینکه کرونا فاقد واکسن است، در راستای پیشگیری و ارتقای سطح آگاهی عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان را کمک کنند.

وی، با اشاره به اینکه ویروس کرونا ابتدا از حیوان به انسان و انسان به انسان منتقل شده است، خاطرنشان کرد : به دلیل عدم آشنایی که این ویروس با بدن انسان دارد انتشار آن سریع است.

رئیس مرکزبهداشت شهرستان کاشان، تب شدید، بدن درد و سرفه را از مهمترین علایم مبتلا به ویروس کرونا عنوان کرد و گفت: استرس مهمترین عاملی است که انسان را نسبت به ویروس کرونا و آنفلوآنزا ضعیف می کند.

وی تصریح کرد: ۹۸ درصد مبتلایان به ویروس کرونا بهبود پیدامی کنند و تنها دو درصد آن هم افراد سالخورده و یا دارای بیماری مزمن فوت می کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان در پایان با بیان  اینکه تاکنون موردی از مبتلا به کرونا در کاشان مشاهده نشده است، گفت: وزارت بهداشت تنها مرجع  رسمی اعلام آمار مبتلایان به ویروس کرونا است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha