پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
معصومه ظهیری معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران کشور

حوزه/ معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران با اشاره به اعلام آمادگی گروه‌های جهادی به ویژه در شهر قم و شهرهای آلوده به ویروس کرونا افزود: طلاب خواهر در قالب گروه های جهادی آماده ارائه خدمات بهداشتی و پزشکی هستند.

به گزارش خبرگزاری  حوزه، معصومه ظهیری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران کمپین تقدیر، تشکر و حمایت از کادر پزشکی و بهداشت عمومی را در فضای مجازی ایجاد کرده است که در این کمپین فعالان عرصه فضای مجازی از کادر پزشکی، بیمارستانی و بهداشت عمومی تقدیر و تشکر می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین این کمپین در زمینه ایجاد آرامش در فضای جامعه در قالب روایات، پیام‌های اخلاقی و پیام‌های بهداشتی در فضای مجازی به ویژه در بخش‌هایی که طلاب حضور دارند، اقدام کردند.

معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران بیان کرد: با توجه به تعطیلی طلاب، علاوه بر بخش آموزش که به ارائه دروس در فضای مجازی می‌پردازد، بخش فرهنگی نیز به بارگذاری طرح‌های فرهنگی، تبلیغی و آموزش مهارتی اقدام کرده است تا طلاب و خانواده‌های آنها بدین وسیله از اوقات فراغت خود به نحو احسن استفاده کنند.

وی گفت: فعالیت‌ها در فضای مجازی در بخش زنان و خانواده شامل مهارت‌های ازدواج، زندگی به توان خدا که در مرحله ثبت نام قرار دارد و مسابقه انقلاب اسلامی که در حال بارگذاری است، همچنین دوره آموزشی تبلیغ نوین، دوره واکاوی بحران جمعیت در ایران، دوره آموزش مهارت‌های رسانه‌ای، دوره تربیت مربی و مشاوره خانواده از دیگر برنامه‌های معاونت فرهنگی در فضای مجازی است.

ظهیری عنوان کرد: گروه‌های جهادی به ویژه در شهر قم و شهرهای آلوده به ویروس کرونا اعلام آمادگی کرده‌اند و آماده ارائه خدمات بهداشتی و پزشکی هستند و در بسته بندی پک‌های بهداشتی و تحویل آنها همکاری لازم را دارند.

وی اضافه کرد: از ظرفیت طلاب خواهر بسیجی و داوطلبین در حسینیه‌ای در قم برای بسته بندی بهداشتی استفاده می‌شود.

معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران بیان کرد: کمپین یاری رسانان اعلام آمادگی برای خدمت رسانی به مبتلایان به کرونا در بیمارستان‌ها کرده است اما هنوز بیمارستان‌ها ظرفیت برای پذیریش این نیروها را نداشته‌اند.

وی گفت: به منظور حفظ روحیه مردم و بالابردن سطح تاب آوری اجتماعی کمپینی برای ایجاد آرامش روحی و روانی مردم با عنوان پویش روان درمانی و معنادرمانی ایجاد که مورد استقبال واقع شده است.

وی با اشاره به اهمیت توجه به بعد تغذیه روحی و روانی جامعه و جلوگیری از تشویش و استرس افزود: به وسیله پویش روان درمانی و معنا درمانی پیام‌های روانشناسی و پیام‌های آرامش بخش منتقل شده، همچنین به قرائت دعاهای دسته جمعی به صورت مجازی نیز پرداخته می‌شود.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha