جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رعایت بهداشت و شستن دست ها

حوزه/ دبیر جامعه روحانیت شیراز رعایت دستورات بهداشتی را جزو وظایف و تکلیف دانست و گفت: نباید با دست خود برای خودمان مشکل ایجاد کنیم، لذا مواردی که مسئولان بهداشتی و درمانی بیان می‌کنند را باید رعایت کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محی‌الدین طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه» در شیراز، با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور، اظهار داشت: همان‌گونه که مردم ایران به‌ویژه استان فارس مستحضر هستند متأسفانه ویروس کرونا در اثر گستردگی که دارد به کشور ما رسیده و چندین استان را دارای مشکلاتی کرده است، از این‌ رو باید طبعاً نکاتی را  در نظر گرفت.

النَّظَافَةُ مِنَ الْإِیمَانِ

وی، رعایت موارد بهداشتی از سوی مردم را موردتوجه قرارداد و اضافه کرد: دستورات دین مبین اسلام مختص امروز نبوده، بلکه در طول زندگی یکی از دستورات آن "النَّظَافَةُ مِنَ الْإِیمَانِ" یعنی رعایت دستورات بهداشتی بوده است.

دبیر جامعه روحانیت شیراز تصریح کرد: همان‌طور که در اسلام به شستن دست‌ها تأکید شده، در مراکز بهداشتی نیز این امر مورد تأکید قرارگرفته است، در روایات نیز در ارتباط با شستن دست‌ها قبل و بعد از غذا تأکید شده که هر وقت انسان بخواهد چیزی را تناول کند، باید دست‌های خود را بشوید، در واقع این امر دارای استحباب است.

به توصیه های بهداشتی عمل کنیم

وی، رعایت دستورات بهداشتی را جزو وظایف و تکلیف دانست و عنوان کرد: نباید با دست خود برای خودمان مشکل ایجاد کنیم، لذا مواردی که مسئولان بهداشتی و درمانی بیان می‌کنند را رعایت کنیم، همچنین نباید در تجمعات شرکت کنیم تا به حول قوه الهی این دوره را پشت سر بگذاریم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین طاهری با تأکید بر عدم برپایی تجمعات، افزود: در طول ۴۱ سال گذشته حتی در سخت‌ترین شرایط دوران دفاع مقدس که زیر موشک‌باران دشمن بوده‌ایم نماز جمع را تعطیل نکرده‌ایم، اما به دلیل اهمیت دستورات بهداشتی نماز جمعه تعطیل‌شده است، به همین دلیل باید توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشیم تا مشکلات را پشت سر بگذاریم.

شیطنت رسانه های معاند

وی به هجمه‌های دشمنان در فضای مجازی اشاره کرد و بیان داشت: دشمنان اسلام با اشکال مختلف در فضای مجازی به دنبال ایجاد نگرانی بیشتر مردم هستند؛ هنگامی‌که بی‌بی‌سی فارسی دریکی از روزهای گذشته ۳۴ خبر منتشر می‌کند که از این تعداد ۲۷ خبر مربوط به ایران است نشان‌دهنده این است که دشمنان علاقه‌مند هستند تا در کشور نگرانی بیشتر ایجاد کنند، حتی دروغ‌هایی را به برخی علما نسبت می‌دهند که بیش از ۱۰ سال است از دنیا رفته‌اند، نباید بازیچه دست دشمنان شویم.

تقدیر از جامعه پزشکی و پرستاری

دبیر جامعه روحانیت شیراز ضمن تقدیر و تشکر از همه پزشکان و پرستاران، ابراز کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری نسبت به پزشکان و پرستاران تشکر کردند، جامعه روحانیت نیز به‌نوبه خود از آنان بابت فعالیت‌های شبانه‌روزی تشکر و قدردانی می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین طاهری در پایان اظهار کرد: امروز پزشکان و پرستاران در خط مقدم جبهه و مبارزه هستند، قدر این عزیزان را باید دانست و به‌جای پرداختن به هجمه‌های دشمن در فضای مجازی باید تجلیل از پرستاران و پزشکان موردتوجه قرار گیرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha