پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جلسه ستاد مبارزه با بحران «ویروس کرونا» در حوزه علمیه کرمانشاه

حوزه/ جلسه ستاد مبارزه با بحران «ویروس کرونا» با حضور مدیران مدارس حوزه علمیه کرمانشاه، جهت جلوگیری از خسارات علمی آموزشی، طلاب و ادامه تدریس دروس حوزوی در فضای مجازی همراه با ارائه راهکار های لازم تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، جلسه ستاد مبارزه با بحران «ویروس کرونا» با حضور مدیران مدارس حوزه علمیه کرمانشاه، جهت جلوگیری از خسارات علمی آموزشی، طلاب و ادامه تدریس دروس حوزوی در فضای مجازی همراه با ارائه راهکار های لازم تشکیل شد.

در ابتدای جلسه حجت الاسلام صادق ایرانی، مدیر حوزه علمیه کرمانشاه ضمن تبریک حلول ماه رجب المرجب طی سخنانی با اشاره به مغتنم شمردن فرصت ماه رجب، حاضران را به قرائت ادعیه صحیفه سجادیه دعوت و تا با پرورش روح و روان خود آمادگی لازم را برای حلول در ماه شعبان المعظم و نهایتاً ضیافت الله پیدا کنند.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه بیان کرد: شایسته است مدیران و اساتید ضمن رعایت نکات و توصیه های بهداشتی و تمهیدات لازم در خصوص دوری طلاب از مبتلا شدن به « ویروس کرونا» و تقویت روحیه اعتقادی و معنوی آن عزیزان، دقت لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به توصیه بزرگان دین و علمای ربانی در خصوص حوادث و اتفاقات گذشته راجع به امتحانات الهی، اظهار داشت: اعتقاد به اینکه «لا مُؤثّرَ فی الوجود الاّ الله» نیست و همچنین تقویت روحیه توحیدی، «...وَمَن یَتَّقِ اللَّهَ یَجعَل لَهُ مَخرَجًا...»، در بین طلاب تقویت شود.

در ادامه جلسه، مدیران مدارس علمیه استان ضمن ایراد نظرات و پیشنهادات خود درخصوص مسائل کاری و نحوه مدیریت علمی، آموزشی طلاب و برشمردن فعالیت‌های انجام گرفته جهت پیشگیری از «ویروس کرونا» جداگانه به بررسی راهکارهای اساسی پرداختند.

همچنین در این جلسه با توافق مدیر و اعضا مصوباتی به شرح ذیل ارائه شد:

ـ دروس بصورت مجازی با کیفیت مناسب و تحت اشراف برنامه مدارس علمیه ارائه شود.

ـ ارتباط با طلاب بویژه طلابی که دارای شرایط خاصی هستند در برنامه مدارس علمیه قرار بگیرند تا دچار خسارات تعطیلی ها نشویم.

ـ مراقبت از وضعیت فیزیکی و امنیتی مدارس در ایام تعطیل

ـ سلامت اساتید و طلاب مهم است؛ از اجرای هر برنامه ای که این وضعیت را تهدید می کند، اجتناب شود.

ـ استفاده بهینه از تعطیلات با برنامه ریزی مناسب پژوهشی از جمله: مقاله نویسی، پایان نامه نویسی، تحقیق و آمادگی برای جشنواره علامه حلی(ره) تا بهترین استفاده را در ارتقاء امر پژوهش طلاب داشته باشید.

گفتنی است، در عین حالی که حوزه علمیه کرمانشاه در اولین روزهای آغازین شیوع «ویروس کرونا»، به مصوبات ستاد بحران استان جهت حفظ سلامت اساتید و طلاب، اقدام به تعطیلی مدارس علمیه، آزمون‌ها، جلسات، کارگاه‌های آموزشی و مشاوره ای که با حضور اساتید مجرب قم برای اسفندماه برنامه ریزی شده بود، اقدام به لغو آنها نمود و از تردد اساتید و طلاب به قم ممانعت بعمل آورد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha