جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه مازندران آخرین اقدامات لازم به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در سطح مدارس علمیه استان را تشریح کرد.

حجت الاسلام جواد قائمی، معاون آموزش حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران با اشاره به شیوع ویروس کرونا در سطح استان از تعطیلی همه مدارس علمیه استان تا پایان هفته خبر داد.

وی با بیان این که کلیه امتحانات غیرحضوری ویژه مبلغان و سربازان امریه و طلاب شاغل در سطح استان لغو شده است، افزود: زمان دقیق برگزاری این امتحانات در فرصت دیگری اعلام خواهد شد.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تعطیلی یک هفته ای مدارس علمیه به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا صورت گرفته است، گفت: در تعطیلی یک هفته ای، کلیه مدارس علمیه اعم از کلاس ها و خوابگاه های طلاب ضدعفونی خواهد شد.

حجت الاسلام قائمی با بیان این که قوانین و مقررات وضع شده تا زمان بازگشت شرایط عادی ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: البته تعطیلی مدارس علمیه به معنای تعطیلی دروس و برنامه های آموزشی اساتید نیست.

وی از ارائه غیرحضوری و به صورت مجازی آموزش در سطح حوزه علمیه مازندران خبر داد و گفت: این طرح به صورت آزمایشی در سطح مدارس علمیه آغاز شده و مانع از تعطیلی کامل دروس حوزه خواهد شد.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با بیان این که در این طرح اساتید صوت درس مورد نظر را ضبط و با استفاده از فضای مجازی در اختیار طلاب قرار می دهند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر هر یک از مدارس علمیه با تشکیل یک کانال در فضای پیام رسان ایتا به ارائه برنامه های آموزشی به طلاب مشغول هستند.

حجت الاسلام قائمی با اشاره به این که در این طرح طلاب دوره غیرحضوری نیز می توانند از طریق مراجعه به آرشیو صوتی بانک اساتید بهره مند شوند، بیان داشت: پیشگیری از انتقال ویروس، عدم تعطیلی دروس رسمی حوزه، امکان تقریر و تدوین دوره های تدریس اساتید و امکان بررسی کیفی شیوه تدریس اساتید از جمله ضرورت و مزایای اجرای این طرح است.

وی با بیان این که کلیه مدارس علمیه استان موظف به اجرای این طرح هستند، خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت ۲۴ مدرسه علمیه در سطح استان، این طرح می تواند فرصت مناسبی برای بهره مندی کلیه طلاب از دروس آموزشی و جبران عقب ماندگی های درسی باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha