جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدافعان سلامت

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه های علمیه خواهران اقدامات حوزه در خصوص جلوگیری و مبارزه با کرونا را تشریح کرد و گفت: طرح «همگام با مدافعان سلامت همراه با مردم» به منظور کمک به مهار بیماری کرونا راه اندازی شد

به گزارش خبرگزاری حوزه، «معصومه ظهیری» معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه های علمیه خواهران با اشاره به نامه مدیر مرکز حوزه علمیه خواهران به وزیر بهداشت گفت: در این نامه به وزیر بهداشت اعلام کردیم که ما در چند بخش آمادگی همکاری با وزارت بهداشت را داریم.

وی ادامه داد: همکاری با مراکز بهداشت و بسته بندی اقلام بهداشتی یکی از اقداماتی است که ما انجام داده‌ایم. در ابتدای شروع این بیماری با بسیج جامع زنان و بسیج طلاب در دو نوبت اقلام بهداشتی را در قم بسته بندی و در اختیار آنها قرار داده‌ایم. 

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه های علمیه خواهران با بیان اینکه در حال حاضر طرحی با عنوان «همگام با مدافعان سلامت همراه با مردم» یک نذر سلامت را راه‌اندازی کرده‌ایم، تصریح کرد: از طریق این طرح هم برای بیمارستان‌های صحرایی کمک نقدی و غیرنقدی از جمله پتو، ملحفه یکبار مصرف، ماسک‌های پارچه‌ای و ... را جمع‌آوری می‌کنیم. همچنین این اقلام را در مناطق کم‌برخوردار توزیع می‌کنیم. خیرین نیز مواد ضدعفونی کننده را از کارخانجات خریداری کرده و به صورت رایگان در اختیار مردم در مناطق محروم و کم برخوردار قرار می‌دهند. 

ظهیری خاطرنشان کرد: همچنین، شماره‌هایی برای مشاوره اعلام کردیم تا مردم از طریق تماس با این شماره‌ها بتوانند مشاوره‌هایی در خصوص رفع استرس، ترویج روحیه مهر و ... دریافت کنند. همچنین پادکست‌هایی در زمینه مسائل اخلاقی، با موضوعاتی با عنوان به توان خدا، مهارتهای زندگی و مشاوره بارگذاری شده است و افراد می‌توانند از آن استفاده کنند. قرار است این پادکست‌ها در ایام نوروز نیز به دیگر زبانها ترجمه و در اختیار کشورهای دیگر نیز قرار بگیرد. 

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های حوزه در این ایام گفت: معنا درمانی و معنویت درمانی از دیگر برنامه‌های ما است. اشتراک گذاری ختومات، اذکار و نذروات نیز از دیگر اقدامات است تا در شرایطی که خانواده‌ها اوقات فراغت بیشتری دارند بتوانند هم از این طریق اوقات فراغت خود را پر کرده و هم با معنویت این دوران را پشت سر بگذارنند.

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: همچنین افرادی برای کمک به  شست و شوی و تیمم اموات داوطلب شده‌اند،  البته با توجه به برخی مسائل از جمله رضایت خانواده تعداد داوطلبان در این زمینه کمتر است، اما افرادی در استان‌های قم، گیلان و مازندران برای این منظور داوطلب شده‌اند. امیدواریم با همدلی و همراهی مردم در آموزش‌های سلامت جسمی و روانی مشاوره و اهدای کمک‌های مردمی اقدامات لازم را انجام دهیم.

ظهیری در بخش دیگری از صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: 150 مرکز نیکوکاری داریم که مشترک بین حوزه‌های علمیه و کمیته امداد است. به همه این مراکز اعلام کردیم در آستانه نوروز بحث همدلی با اقشار کم‌درآمد و اقشار مستضعف جامعه را مدنظر قرار دهند. تهیه بسته‌های همیاری نوروز نیز را با این مراکز انجام میدهیم و اقلامی مانند حبوبات، شکر، قند، تن ماهی برنج و روغن ماهی و همچنین اقلامی مانند روسری و لباس را تهیه و در اختیار نیازمندان قرار می‌دهیم. 

وی با بیان اینکه اقدامات ما در خصوص مبارزه با کرونا با همکاری هلال‌احمر و نظارت مرکز بهداشت انجام می‌شود، تصریح کرد: در استان‌هایی که درگیری بیشتر دارند، مانند استان اصفهان، گیلان، قم، مازندران این اقدامات انجام شده و قرار است، از دو روز دیگر استان‌هایی مانند بوشهر که به تازگی درگیر این بیماری شده‌اند به عنوان استان معین انتخاب و این اقدامات در آنجا نیز انجام شود. 

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران درباره حضور روحانیون و افراد حوزی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی برای روحیه دادن به کادر درمانی و بیماران خاطرنشان کرد: برای حضور در مراکز درمانی باید بیمارستان‌ها درخواست دهند البته در شب میلاد یکی دو طلبه به بیمارستانهای قم و بخش برادران رفتند، اما برای حضور در این مراکز درمانی باید هماهنگی‌های لازم حتما صورت بگیرد.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha