جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دکتر ابرازه

حوزه/ تا کنون ۶۱۰ نفر از این افراد با بهبودی کامل از بیمارستان مرخص شده اند و هم اکنون ۷۹۰ نفر در مراکز درمانی ویژه کرونا بستری هستند.

به گزارش خ خبرگزاری حوزه، دکتر ابرازه قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم از افزایش روند مراجعه مردم به اورژانس بیمارستان‌ها در ساعات گذشته خبر داد و با اشاره به شناسایی ۱۲۷ بیمار مبتلا به کرونا در قم گفت: از تاریخ ۳۰ بهمن ۹۸ تا کنون حدود ۵ هزار نفر در قم به دلیل بیماری‌های حاد تنفسی به بیمارستان‌های کامکار، فرقانی، علی بن ابیطالب و امام رضا مراجعه کرده اند که از این تعداد ۱۳۲۵ نفر بستری شده اند.

ابرازه افزود: تا کنون ۶۱۰ نفر از این افراد با بهبودی کامل از بیمارستان مرخص شده اند و هم اکنون ۷۹۰ نفر در مراکز درمانی ویژه کرونا بستری هستند.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد: تا کنون ۱۰۹ بیمار که ابتلای قطعی به کرونای آن‌ها ثابت شده در قم شناسایی شده اند که از این تعداد ۸۰ نفرشان مرخص شده اند و روزانه ۸ تا ۱۰ درصد از بیماران مشکوک به کرونا پس از بهبودی نسبی از بیمارستان مرخص می‌شوند.

ابرازه با بیان اینکه صد هزار ماسک در بین داروخانه‌های استان توزیع شده است افزود: با اقدامات صورت گرفته از فردا کمبود ژل و محلول ضدعفونی کننده در سطح استان نخواهیم داشت.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه کلیه خدمات ارائه شده به بیماران مبتلا و مشکوک به کرونا رایگان است، گفت: با توجه به روند صعودی موارد مشکوک به ویروس کرونا، ظرفیت چهار بیمارستان کامکار، فرقانی، امام رضا و علی ابن ابیطالب به زودی تکمیل می‌شود.

وی افزود: تا ساعت ۷ صبح امروز دوشنبه ۱۲ اسفند ماه، ۷۹۰ نفر در بیمارستان های کامکار، فرقانی، امام رضا(ع) و علی ابن ابیطالب(ع) و شهید بهشتی بستری شدند و از روز گذشته تا هم اکنون، ۱۱۶ نفر که به دلیل مشکلات تنفسی در بیمارستان ها بستری شده بودند، مرخص شدند.

دکتر ابرازه خاطر نشان ساخت: کماکان روند بستری بیماران در بیمارستان های قم صعودی است و از مردم درخواست می کنیم توصیه های بهداشتی را رعایت کنند

وی گفت: بیمارستان شهید بهشتی به چرخه خدمات به بیماران مشکلات تنفسی اضافه شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسام IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    0 0
    با سلام چطوری ممکن است کل بهبود یافته های کشور 200 و خورده ای نفر است ولی فقط در قم 600 نفر درمان شدند؟
  • مریم IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
    0 0
    سلام. مرخص شده ها ۶۰۰ نفرند. اینا باید یه هفته ده روز هم تو خونه هاشون مداوا بشند تا جزو بهبود یافته ها حساب بشند