پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ضدعفونی ناوگان حمل و نقل عمومی خوزستان

حوزه/ حجت‌الاسلام پشم فروش گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و همچنین خطر احتمالی سیل در ابتدای سال آینده، کلیه جهادگران حوزوی خوزستان به حالت آماده‌باش درآمدند.

حجت‌الاسلام محمد پشم فروش، مسئول ستاد مقابله با بحران و حوادث غیرمترقبه حوزه علمیه استان خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به اقدامات نهادهای حوزوی خوزستان در رابطه با پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و همچنین خطر احتمالی سیل در خوزستان، اظهارداشت: ستاد بحران حوزه علمیه خوزستان، چندی پیش در رابطه با بررسی دو بحران مهم «کرونا ویروس» و همچنین «خطر احتمالی سیل» تشکیل جلسه داد و بر لزوم آمادگی مدارس علمیه برای مقابله با دو بحران پیش رو تأکید کرد.

وی با اشاره به مصوبات این ستاد، گفت: در خصوص شیوع ویروس کرونا مصوب شد که تا زمان اعلام شورای تأمین استان خوزستان، مدارس علمیه به حالت تعطیل درآیند و دروس طلاب نیز به‌صورت غیرحضوری و مجازی ادامه داشته باشد.

حجت‌الاسلام پشم فروش افزود: همچنین مقرر شد که سازمان تبلیغات نکات بهداشتی طی برنامه‌هایی مشخص برای ائمه جماعات و روحانیون مستقر در مناطق محروم و روستاها بیان کند تا روحانیون بتوانند مبلغ و مبین مسائل بهداشتی در مناطق استحفاظی خودشان باشند.

همچنین راه‌اندازی کمپین ادعیه خوانی و مناجات به‌صورت انفرادی میان طلاب و روحانیون و همچنین ضدعفونی کلیه مدارس علمیه به‌صورت مستمر، از دیگر مصوبات جلسه ستاد بحران حوزه علمیه خوزستان بود که حجت‌الاسلام پشم فروش به آن‌ها اشاره کرد.

وی در ادامه به مصوبات ستاد پیرامون موضوع سیل، اشاره کرد و گفت: معین شد آن دسته از مدارسی که در مسیر سیل قرار دارند در آماده‌باش کامل باشند تا در صورت نیاز، جهادگران حوزوی به روستاها و مناطق دچار بحران اعزام شوند.

مسئول ستاد بحران و حوادث غیرمترقبه حوزه علمیه استان خوزستان، افزود: در ابتدای سال آینده نیز قرار است دوره امداد فرهنگی-اجتماعی با همکاری دفتر تبلیغات برای مسئولان گروه‌های جهادی مدارس علمیه استان خوزستان برگزار شود.

حجت‌الاسلام پشم فروش در پایان گفت: إن‌شاءالله قرار شد گروهی از طلاب و روحانیون با هماهنگی معاونت بهداشت استان، برای تشکر از کار درمانی و پرستاران و صحبت با بیماران و روحیه دهی به آن‌ها، به بیمارستان‌ها اعزام شوند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha