جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بایبوردی

حوزه / فرماندار شهرستان آران‌ و بیدگل با بیان اینکه مردم باید ضمن خودمراقبتی و رعایت اصول بهداشتی آرامش خود را حفظ کنند، گفت: نباید تاکید بر رعایت اصول بهداشتی به ایجاد رعب و وحشت منجر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، اسماعیل بایبوردی، فرماندار شهرستان آران و بیدگل در حاشیه پنجمین نشست ستاد مقابله با کرونای این شهرستان با بیان اینکه همه تدابیر پیشگیری از کرونا با همکاری نهادهای اجرایی و مشارکت مردم در این شهرستان اجرا شده است، گفت: لغو مسابقات ورزشی و برنامه‌های فرهنگی، همایش‌های اداری، اجتماعی، مذهبی و تجمع مردمی، تعطیلی استخرهای دولتی، باشگاه های ورزشی و بازار روز و ضدعفونی کردن ادارات، اقامتگاه‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس و مینی‌بوس و خودروهای عمومی شهرداری‌ها از جمله این تدابیر بوده است.

وی بیان کرد: در راستای اقدامات پیشگیرانه شیوع کرونا، برای مکان‌های پر رفت‌وآمد گردشگری شهرستان از جمله کویرهای مرنجاب، سنبک-ویگل، سیازگه و شهر زیرزمینی نوش‌آباد محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی اعمال شد تا شرایط به حالت عادی برگردد.

فرماندار شهرستان آران‌ و بیدگل با بیان اینکه مردم باید ضمن خودمراقبتی و رعایت اصول بهداشتی آرامش خود را حفظ کنند، گفت: نباید تاکید به رعایت اصول بهداشتی به ایجاد رعب و وحشت منجر شود.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل با اشاره به تمهیدات لازم برای پیشگیری و رسیدگی به موارد احتمالی و مشکوک بیماری کرونا، افزود: انتظار است که شهروندان برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری، شستن مکرر دست‌ها با آب و صابون مایع را فراموش نکنند و از دست دادن و روبوسی کردن خودداری کنند.

وی، پیشگیری را بهترین راهکار مقابله با ویروس کرونا عنوان و خاطرنشان کرد: آگاهی بخشی صحیح به مردم برای چگونگی مراقبت از خود و رعایت اصول بهداشتی بسیار مهم است.

بایبوردی نقش رسانه‌های جمعی را در پیشگیری و کنترل ویروس کرونا حائز اهمیت دانست و عنوان کرد: توزیع بروشورهای آموزشی و نصب بنرهای اطلاع رسان در شهرها و روستاها یکی از موثرترین راهها برای آگاه سازی و اطلاع رسانی است.

رئیس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان آران و بیدگل اظهار داشت: گندزدایی مستمر و روزانه وسائل حمل و نقل عمومی، مساجد، زیارتگاهها، ادارات، بانکها و سرویس‌های عمومی و کلیه محل‌هایی که احتمال آلودگی دارد با محلول گندزدا از سوی شهرداری و دهیاری انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: تعطیلی اعتکاف و مراسم‌های مذهبی در مساجد، حسینیه‌ها و زیارتگاه ها، تعطیلی مراسم‌های جشن در تالار عروسی و سالن‌های اجتماعات از جمله مصوبات این نشست بود.

بایبوردی افزود: تعطیلی باشگاههای ورزشی، جلوگیری از فعالیت فروشندگان دوره‌گرد در عرضه مواد غذایی، تامین وسائل و تجهیزات بهداشتی و نظافتی به میزان کافی در کلیه ادارات و مراکز مذهبی از دیگر اقدامات پیشگیرانه ستاد مقابله با کرونا در شهرستان آران و بیدگل است.

وی تاکید کرد: با همکاری فرمانداری، ادارات تعزیرات حکومتی و صنعت، معدن و تجارت شهرستان آران و بیدگل با متخلفین صنفی در عرضه مواد گندزدا، ماسک و مواد شوینده برخورد قاطع، محکم و قانونی می‌شود.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل خاطرنشان کرد: از ظرفیت خیرین این شهرستان برای خرید لوازم و تجهیزات مورد نیاز برای کنترل و مقابله با بیماری کرونا استفاده می‌شود.

وی همچنین از صاحبان صنایع شهرستان آران و بیدگل خواست ضمن آموزش کامل رعایت مسائل بهداشتی به کارگران و نیروهای تحت پوشش آنان، شرایط حضور کارگان بیمار در منزل و امکان استفاده از مرخصی استعلاجی را برای آنان فراهم کنند.

بایبوردی در پایان با اشاره به نقش مشارکت عمومی در تسریع مقابله با بیماری کرونا، گفت: جلب مشارکت عمومی در مقابله با بیماری کرونا یک ضرورت است و به منظور استفاده از توان و ظرفیت همه نهادهای مسئول برای پیشگیری و مقابله با این بیماری ستاد پیشگیری، هماهنگی و مقابله به ریاست فرماندار فعالیت خود را ادامه خواهد داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha