جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تقدیر از شهروندی که پرچم هندوهای افراطی را از مناره مسجد پایین کشید

حوزه/ در ویدئویی که توسط یک نویسنده و استاد دانشگاه عرب در توییتر منتشر شده دیده می شود که یک جوان هنو از مناره مسجد بالا رفته و پرچم هندوهای افراطی را پایین می کشد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از  thenews، یک مرد هندو  هنکه پرچمدوهای افراطی سافرون را از مناره مسجدی در دهلی نو به پایین کشید، مورد ستایش کاربران شبکه های اجتماعی قرار گرفته است.

در ویدئویی که توسط خالد بیگون، یک دانشگاهی و نویسنده عرب در توییتر به اشتراک گذاشته شده دیده می شود که یک مرد هندو از مناره مسجد بالا رفته و پرچم هندوهای تندرو را از مناره برمی دارد.

این پرچم هفته گذشته توسط شورشیان ضدمسلمان در منابره قرار داده شده بود. گفته می شود در حمله وحشیانه افراط گرایان به تظاهرکنندگان مسلمان،  دست کم ۴۲ نفر کشته و صدها تن زخمی شدند، مساجد و خانه های مردم به آتش کشیده شده،  و شدیدترین خشونت در دهلی نو در ده سال گذشته رقم خورد.

در ویدئو شنیده می شود: این جوان و برادر هندوی ما، مرد بسیار خوبی است. پرچمی را که در بالای مسجد قرار داده شده را پایین می آورد. کار خوبی است. اینجا فضای خوبی و صلح آمیزی دارد. و همسایگان به مسلمانان خوش آمد می گویند.

همچنین صدای فرد شنیده می شود که نام جوان هندو را از او می پرسد و او خودش را راوی معرفی می کند. وی تاکید می کند که راوی با این کارش پیام صلح و دوستی را ترویج می دهد.

صدای نقل کننده درویدئو همچنین می گوید: جوانان در اینجا از مسلمانانی که در جریان شورش ها مجبور به ترک خانه هایشان شدند خواستند به منازل شان بازگردند و قول داده اند که در کنار آنان با صلح و آرامش زندگی کنند؛ مانند سال ها قبل.

 لازم به ذکر است در هفته گذشته حملات متعددی به خانه های مردم و مساجد در این محله از دهلی نو صورت گرفته و در فیلم های ویدئویی که در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده دیده می شود که اوباش در حال نصب پرچمشان در مسجد هستند. خشونت ها  در دهلی نو در میان تظاهرات اعتراض آمیز علیه قانون بحث برانگیز شهروندی هند که اخیراً توسط رژیم نارندرا مودی تصویب شده است، آغاز گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha