سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
میرشکار

حوزه/ مدیرکل کمیته امداد امام استان قم با اشاره به کاهش درآمدهای این نهاد بدلیل بیماری کرونا و ضرورت تأمین نیازهای مددجویان خواستار مشارکت بیشتر مردم برای رفع نیازهای نیازمندان شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  اکبر میرشکار، مدیرکل کمیته امداد استان قم در نشست خبری مجازی با گرامیداشت ۱۴ اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد و آغاز هفته احسان و نیکوکاری گفت: کمیته امداد، نهادی مردمی است و ما نیز تلاش کردیم، امانت دار خوبی باشیم و کمک‌های مردم شریف را بدون هیچ گونه معطلی به دست نیازمندان واقعی برسانیم.

مدیر کل کمیته امداد استان قم با اشاره به اینکه مستمری خانواده های تحت پوشش کمیته امداد از محل اعتبارات دولتی پرداخت می‌شود گفت: در ۱۱ ماه گذشته، ۵۲ میلیارد تومان مستمری به نیازمندان پرداخت شده است.
وی خدمات کمیته امداد در پرداخت کمک هزینه نگهداری سالمندان را خاطر نشان کرد و افزود: ۸۴۰ سالمند تحت پوشش خدمات این نهاد هستند و اغلب ساکن روستا و دارای زخم بسترند که علاوه بر خدمت پرستاری به این افراد ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

میرشکار از خدمات معیشتی به کودکان زیر ۶ سال دارای سوء تغذیه تحت پوشش این نهاد خبر داد و گفت: این کودکان که بر اساس نظر کارشناسان وزارت بهداشت شناسایی شده اند حدود ۱۰۰۰ نفر هستند که طبق نظر کارشناسان وزارت بهداشت دارای سوء تغذیه و کمبود وزن هستند و هر یک از آن‌ها ماهیانه ۱۰۰ هزار تومان کمک هزینه تغذیه دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ۲۵۵ هزار نفر از مددجویان با هزینه این نهاد دارای دفترچه بیمه سلامت شدند گفت: برای هزینه تکمیلی درمان این افراد نیز در این ۱۱ ماه بیش از ۳ میلیارد تومان پرداخت شده است.

میرشکار با بیان اینکه در طی ۱۱ ماه امسال بیش از ۱۳۰۰ نفر از خدمات کمک هزینه ازدواج این نهاد از ۶ تا ۱۲ میلیون تومان به صورت نقدی یا کالا بهره مند شدند گفت: در این مدت ۴ هزار و ۵۰۰ نفر نیز از وام قرض‌الحسنه از ۵ تا ۱۰ میلیون تومان بهره‌مند شدند.

وی افزایش قیمت مسکن و پایین آمدن قدرت خرید مردم را یادآور شد و ادامه داد: در بخش مسکن به سمت پرداخت ودیعه رفته‌ایم که ۷۰۰۰ نفر از ودیعه مسکن و ۱۶۰۰ نفر به صورت ماهیانه از کمک هزینه اجاره ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان استفاده می‌کنند.

مدیر کل کمیته امداد استان قم با اشاره به اینکه در ۱۱ ماه گذشته ۴۸۸ هزار نفر به طور موردی از خدمات این نهاد استفاده کرده‌اند گفت: در مجموع ۱۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک‌های موردی پرداخت شده است.

وی تلاشهای بی وقفه این نهاد را در مسیر اشتغال‌زایی خاطر نشان کرد و گفت: در ۱۱ ماه امسال ۵۲۲ میلیارد تومان وام اشتغال به مددجویان پرداخت شد که ۱۷۰۰ نفر افراد مستعد اشتغال این وام‌ها را دریافت کردند و امیدواریم در روزهای پایانی سال این رقم را به ۲۰۰۰ نفر برسانیم.

میرشکار با بیان اینکه تعدادی از مجریان خودکفایی و اشتغال در ایجاد کسب و کار خود به موفقیت‌هایی رسیده‌ اند گفت: در این ۱۱ ماه ۶۱۵ نفر از این افراد که توانسته اند درآمد مکفی داشته باشند از چرخه حمایتی این نهاد خارج شده اند.

وی از توزیع لوازم اساسی منزل و کالاهای ضروری خانوارها در این مدت یادکرد و گفت: اهدای کمک جهیزیه، توزیع ۱۶ هزار کیلوگرم گوشت و پوشاک و کفش به نیازمندان با مشارکت مردم و خیران از جمله این کمک ها است.
مدیر کل کمیته امداد قم عنوان کرد: در سال جاری با آورده مددجویان ۱۴۴ واحد مسکونی خردیداری و ۸۰۰ واحد نیز در دست تعمیر قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مردم نیکوکار قم در ۱۱ ماه سال جاری ۵۴ میلیارد تومان به این نهاد کمک کردند گفت: در این مدت مشارکت مردم و خیران قم در صدقات و اکرام، ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ رشد داشته است.
میرشکار با بیان اینکه به دلیل شیوع بیماری کرونا و مشکلات معیشتی مردم، شاهد مراجعات گسترده‌ای هستیم گفت: اگر چه اما امسال با مشکلات و محدودیت‌های زیادی مواجه هستیم ولی امیدواریم مردم قم همچون سالهای گذشته در فکر تامین مایحتاج نیازمندان در جشن نیکوکاری باشند.

وی با بیان اینکه در سالهای قبل با برگزاری جشن نیکوکاری به صورت وسیع و در سطح مدارس و رونق در کسب و کار اصناف بخشی از کمک‌های شب عید مددجویان جمع‌آوری می‌شد گفت: مردم می‌توانند امسال نیز از طریق اینترنت و موبایل و با روش‌های #۰۲۵*۸۸۷۷* و یا شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۱۱۲۵ و ارسال پیامک خالی به شماره ۸۸۷۷ مشارکت‌های خود را به دست نیازمندان برسانند و به شکرانه سلامتی‌شان در این امر خیر شریک شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha